חברת אברא מסייעת לצעירות מהמגזר הדרוזי לעבוד כמפתחות בתעשיית ההייטק

הנשים כולן בוגרות קורס פיתוח תוכנה מרוכז של עמותת לוטוס, שמטרתה ״להביא את הנשים הדרוזיות לעצמאות כלכלית דרך ההיי-טק, מבלי להפר את המסורת״, כך על פי המייסדת

חברת אברא מסייעת לצעירות מהמגזר הדרוזי לעבוד כמפתחות בתעשיית ההייטק

המפגש בחברת ״אברא״. השמאלית ביותר: מייסדת עמותת לוטוס, מייסא חלבי-אלשיך, לצד קרן עמר מחברת אברא. צילום: יח״צ, באדיבות החברה

חברת אברא (לשעבר בבילון), העוסקת בפיתוח והטמעת טכנולוגיות לניהול מידע ארגוני וכן בהשקעות פיננסיות, תסייע בהעסקת נשים צעירות מהמגזר הדרוזי כמפתחות תוכנה. המועמדות עברו הכשרת Full Stack והתמחות במגוון טכנולוגיות ושיטות פיתוח מתקדמות כגון Python ו-React, כך שיוכלו להשתלב במגוון תפקידים.

ההכשרה מתקיימת במסגרת עמותת לוטוס, שהוקם על ידי מייסא חלבי-אלשיך במטרה לסייע לנשים מהכפרים הדרוזיים שעל הכרמל להתקבל לעבודה בהייטק – מבלי לצאת מהכפר ומבלי לשבור את המסורת. במשך שמונה חודשים, לומדות הנשים בקורס מרוכז הנערך במרכז הפיתוח בדלית אל כרמל, ובסופו הן עוברות פרקטיקום מעשי בחברה ומוסמכות להיות מפתחות תוכנה.

לרגל סיום המחזור הקרוב והיערכות לקראת העסקת הבוגרות ושילובן בפרויקטים בחברות הייטק מגוונות, קיימה לאחרונה חברת אברא מפגש עמן בדלית אל כרמל. ״עמותת לוטוס, בעזרת קרן ‘פורטלנד’ ותמיכה ממשלתית, ובשותפות שלנו, שמה לה למטרה לאפשר לנשים מסורתיות בחברה הדרוזית לשלב מסורת עם חדשנות״, מסרה קרן עמר, סמנכ"ל פיתוח תוכנה ו- BI בחברה.  

״מיזם לוטוס מייצג נאמנה את ערכי קבוצת אברא ומייצר אימפקט חברתי משמעותי, תוך תרומה לתעשיית ההייטק והחברה הישראלית״, הוסיפה עמר, וציינה כי ״בייחוד בימים מורכבים אלו מיזם זה מקבל חשיבות רבה. הפתרון המותאם שמייצר המיזם פוגש את שוק ההייטק הישראלי בשתי בעיות מרכזיות – מחסור בעובדים איכותיים והקושי בשימורם״. עמר מציינת, כי עד היום הצליחה אברא לשלב עשרות נשים בפרויקטים בחברות מובילות.

"מטרת המיזם להביא את הנשים הדרוזיות לעצמאות כלכלית דרך ההיי-טק, מבלי להפר את המסורת״, אמרה מייסא חלבי-אלשיך, ראש עמותת לוטוס, והסבירה מדוע נבחר שם זה לעמוותה. ״אני רואה בכל אישה כפרח לוטוס – מקושי היא צומחת, ופורחת פריחה מדהימה כאשר היא יכולה לשמור על זהותה עם יכולת לממש את עצמה״. עוד הוסיפה כי לעמותה ״יש השפעה אדירה חברתית- כלכלית ברמה מקומית ואזורית.  אנו שמחים כי גופים מובילים, קרנות, המדינה, הקהילה, תורמים רבים נרתמו להצלחת המיזם והתרחבותו".

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל