צבא לוקסמבורג יחליף את צי הרכבים המשוריינים

הממשלה הקצתה 367 מיליון אירו לרכישת 80 רכבים חדשים, כחלק מהמאמץ של הדוכסות הקטנה והעשירה להוציא לפחות 0.72% מהתוצר המקומי הגולמי שלה על מאמצי ביטחון משותפים עד לשנת 2024

צבא לוקסמבורג יחליף את צי הרכבים המשוריינים

צילום: מתוך האתר הרשמי של צבא לוקסמבורג

התקשורת בלוקסמבורג מדווחת כי ממשלת הדוכסות במרכז אירופה החליטה בתחילת חודש יוני להקצות 367 מיליון אירו להחלפת ותחזוקת צי הרכבים הצבאיים המשוריינים של צבאה במאמץ למלא את מחויבותה להוצאה גדולה יותר על ההגנה המשותפת של ארגון נאט"ו.

האתר Luxembourg Times מצטט את שר ההגנה הלוקסמבורגי, פרנסואה בוש, האומר כי תקציב זה יספיק לרכש 80 רכבים משוריינים קלים לצבא הלוקסמבורגי וכן לתחזוקתם במהלך מחזור החיים של רכבים אלו הנאמד ב-15-20 שנים. לצבא יש כיום צי של 42 רכבי Humvee תוצרת AM General ו-42 רכבי סיור ממוגנים מסוג Dingo 2, תוצרת החברה הגרמנית KMW, המצוידים בעמדת נשק נשלטת-מרחוק של חברת קונגסברג.  רכבים אלו נחשבים מיושנים ויוחלפו עד לשנת 2025.

האתר מציין כי ההחלטה היא חלק מהמאמץ של הדוכסות הקטנה אך העשירה להוציא לפחות 0.72% מהתוצר המקומי הגולמי שלה על מאמצי ביטחון משותפים עד לשנת 2024, הרבה מתחת להבטחה של חברות נאט"ו להקצות 2% מהתמ"ג שלהם עד למועד זה.

האתר הבלגי armyrecognition.com מעריך כי ההחלטה לחדש חלק מצי הרכב של הצבא מבוססת על רצונה של לוקסמבורג לחזק את שותפותה עם צבאות בלגיה וצרפת וכך ליהנות מציוד תואם במסגרת יחידות דו-לאומיות, כחלק מהפרויקט ליצירת גדוד בלגי-לוקסמבורגי. בחודשים הקרובים יוצאו מכרזים כדי לקבוע במדויק איזה דגם ייכנס לשירות בשנת 2025.

אולי יעניין אותך גם