היסטוריה בתדלוק אווירי: לראשונה תודלק מטוס קרב על ידי כלי טיס בלתי מאוייש
התדלוק המבצעי הראשון בוצע אחרי 25 טיסות ניסוי של הכטמ"מ המתדלק ומספר רב של ניסויי סימולטור
דן ארקין
| 08/06/2021
תדלוק אווירי ראשון של מטוס קרב באמצעות כלי טיס בלתי מאוייש: הכטמ"מ MQ-25A STINGRAY תוצרת בואינג תדלק בהצלחה מטוס קרב אמריקני F-18 SUPER HORNET. תדלוק הבכורה הבלתי מאוייש בוצע בשבוע שעבר, ולדברי ג'יינס, זה צעד חשוב וראשוני בתולדות התדלוק האווירי.
חברת בואינג תיארה את המבצע: מטוס הקרב F-18 טס במבנה מאחורי הכטמ"מ במשך זמן מה כדי להבטיח בטיחות מלאה ותיאום מהירויות וגובה הטיסה של שני כלי הטיס, כאשר אחד מהם בלתי מאוייש. נשמר מרחק הפרדה של 6.1 מטרים בין שני כלי הטיס, ואז בוצע התדלוק באוויר באמצעות הצינור המיוחד המעביר דלק מהמתדלק למתודלק.
התדלוק המבצעי הראשון בוצע אחרי 25 טיסות ניסוי של הכטמ"מ המתדלק ומספר רב של ניסויי סימולטור. עוד מסרה חברת בואינג שהכטמ"מ ימשיך לעבור עתה ניסויים בתחומים שונים, בין היתר על סיפונה של נושאת מטוסים של הצי האמריקני.
התדלוק המבצעי הראשון בוצע אחרי 25 טיסות ניסוי של הכטמ"מ המתדלק ומספר רב של ניסויי סימולטור
תדלוק אווירי ראשון של מטוס קרב באמצעות כלי טיס בלתי מאוייש: הכטמ"מ MQ-25A STINGRAY תוצרת בואינג תדלק בהצלחה מטוס קרב אמריקני F-18 SUPER HORNET. תדלוק הבכורה הבלתי מאוייש בוצע בשבוע שעבר, ולדברי ג'יינס, זה צעד חשוב וראשוני בתולדות התדלוק האווירי.
חברת בואינג תיארה את המבצע: מטוס הקרב F-18 טס במבנה מאחורי הכטמ"מ במשך זמן מה כדי להבטיח בטיחות מלאה ותיאום מהירויות וגובה הטיסה של שני כלי הטיס, כאשר אחד מהם בלתי מאוייש. נשמר מרחק הפרדה של 6.1 מטרים בין שני כלי הטיס, ואז בוצע התדלוק באוויר באמצעות הצינור המיוחד המעביר דלק מהמתדלק למתודלק.
התדלוק המבצעי הראשון בוצע אחרי 25 טיסות ניסוי של הכטמ"מ המתדלק ומספר רב של ניסויי סימולטור. עוד מסרה חברת בואינג שהכטמ"מ ימשיך לעבור עתה ניסויים בתחומים שונים, בין היתר על סיפונה של נושאת מטוסים של הצי האמריקני.