תקציב ״אייר פורס 2״ הועבר לפיתוח מטוס אזרחי על-קולי

מאז מטוסי קונקורד העל-קוליים של צרפת ובריטניה, לא היו בשוק מטוסי נוסעים על-קוליים. בשנים האחרונות התחדש העניין בפיתוח מטוס נוסעים על-קולי שיהיה מהיר אך זול, יחסית, להפעלה

מטוס Air Force 2. צילום: Sam Mayer, wwwwikimedia.org

אין עוד מטוס AIR FORCE 2  "חיל האוויר 2" לסגנית נשיא ארה"ב. הפנטגון העביר את תקציבי המטוס לפרוייקט פיתוח  מטוס נוסעים מסחרי על-קולי SUPER-SONIC  או אפילו HYPER-SONIC, מהיר עוד יותר.

צי מטוסי סגן הנשיא כולל ארבעה  מטוסי C-32A שהם גרסה צבאית של מטוס הנוסעים בואינג B-757-200, מטוסים ששימשו את סגני הנשיא ושרים בכירים בממשל למסעותיהם.

מאז מטוסי קונקורד העל-קוליים של צרפת ובריטניה, לא היו בשוק מטוסי נוסעים על-קוליים. בשנים האחרונות, כותב THE WAR ZONE, התחדש העניין בפיתוח מטוס נוסעים על-קולי שיהיה מהיר אך זול, יחסית, להפעלה. חברת התעופה הגדולה יונייטד איירליינס התחייבה לרכוש 15 מטוסים כאלו, שיטוסו במהירות של 1.7 מאך.

תקציב ההגנה וחיל האוויר האמריקני לשנת 2022 מראה שהועברו תקציבים לפיתוח מטוס נוסעים אזרחי על-קולי שישלים את צי מטוסי VIP של חיל האוויר המשמשים את נשיאי ארה"ב, סגניהם ובכיריהם, שכולם מבוססים על מטוסי נוסעים ומטוסי מנהלים אזרחיים.

חיל האוויר חתם על חוזים עם כמה חברות לפיתוח מטוס נוסעים אזרחי שיטיס בין 65 ל-88  נוסעים ויהיה חסכוני בדלק ויהיה מוכן בשנת 2026. עוסקות בכך החברות EXOSONIC  ו-HEMANEUS  CORPORATION.

אולי יעניין אותך גם