ישראל מארחת לראשונה את כנס הסייבר השנתי של ה-OECD

הכנס נפתח היום ויימשך שלושה ימים במתכונת מקוונת, תחת הכותרת המרכזית "אתגרים מקומיים – פתרונות גלובליים". מזכ״ל הארגון: החולשה המנוצלת ביותר ע״י תוקפי סייבר היא היעדר שיתוף הפעולה

צילום מסך, מתוך הכנס. מימין לשמאל: מנחת הכנס אודרי פלונק, ראש תחום כלכלה דיגיטלית ב-OECD ; מתיאס קורמן, מזכ״ל ה-OECD ; יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הישראלי; וחיים אסרף, שגריר ישראל ב-OECD

מערך הסייבר הלאומי מוביל השנה לראשונה את כנס הסייבר השנתי של הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ה-OECD. הכנס נפתח היום (ב׳) ויימשך שלושה ימים במתכונת מקוונת, תחת הכותרת המרכזית "אתגרים מקומיים – פתרונות גלובליים". זוהי הפעם השלישית בה מתקיים כנס זה, במסגרתו פועלת ישראל לקדם שיתוף פעולה מעשי רב-לאומי בתחום הגנת הסייבר.

כ-40 מרצים מהארץ ומהעולם נוטלים חלק בכנס, המחולק לשמונה מושבים שיעסקו בנושאי שיתוף פעולה בינ״ל בסייבר, אבטחת שרשרת אספקה, ביטוח סייבר, תהליכי דיגיטציה ממשלתיים, סטנדרטים אחידים להגנה, ועוד. בין המרצים הבולטים ניתן למצוא את בושרה אלבלושי, מנהלת תחום מחקר במרכז להגנה אלקטרונית בדובאי; ראג׳ש פאנט, מתאם פעולות הגנת הסייבר בממשלת הודו; מנכ״ל פייראיי ג׳ון ואטרס; ברנדון ויילס, המנהל בפועל של CISA האמריקנית; מומחית הסייבר האמריקנית טארה ווילר; ועוד.

״ההאצה בתהליך הדיגיטציה מציגה בפנינו הזדמנויות מלהיבות אבל גם סיכונים ואתגרים גדולים, כאשר שניים מהסיכונים הגדולים ביותר נוגעים להגנת סייבר ולפרטיות. עלינו להבטיח מציאת דרכים טובות יותר לניהולם״, כך אמר מתיאס קורמן, מזכ״ל ה-OECD, בתחילת הכנס.

קורמן הבליט את החשיבות בשיתופי פעולה בתחום הגנת הסייבר, הנמצאת לדבריו במוקד מאמצי ה-OECD. ״לעיתים קרובות מדי, התגובות על מתקפות נשארות במישור המקומי, בעוד שהמתקפות הנן בעלת אופי גלובלי. ככל שנשתף יותר פעולה זה עם זה, כך נהיה חסינים יותר. החולשה המנוצלת ביותר היא היעדר שיתוף הפעולה״.

דברים דומים נשא גם ראש מערך הסייבר של ישראל, יגאל אונא, שאמר: ״בשנה האחרונה למדנו שלמגפה יש השלכות על כולם – בין אם מדובר במגפה ביולוגית כמו קורונה או, במגפת הסייבר. בישראל, עומדת הראשונה בפני סיום, אך השנייה רק מחמירה. ואומר לכם מניסיון של 32 שנה – לא ניתן להתמודד עם סייבר לבד. רק כחלק מקהילה ניתן להגיע להגנת הראויה״.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית