חילופים בדוברות צה"ל:  תא"ל רן כוכב מונה לדובר צה"ל החדש

כוכב מחליף את דובר צה"ל היוצא אלוף הדי זילברמן, שיהיה נספח צה"ל בשגרירות וושינגטון

דובר צה״ל

תוספת 'כחולה' לפורום המטה הכללי של צה"ל: מהיום דובר צה"ל החדש הוא תא"ל רן כוכב, קצין חיל האוויר, לשעבר מפקד מערך ההגנה האווירית. הוא מחליף את דובר צה"ל היוצא אלוף הדי זילברמן, שיהיה נספח צה"ל בשגרירות וושינגטון.

אתמול נערך טקס חילופי דו"צ ובדברי הברכה שלו גילה ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליווה פרט ממבצע 'שומרי החומות': "במבצע זה הפעיל צה"ל חמישה טילים יקרי ערך, שהיו סודיים והם מהמתקדמים ביותר שיש. שניות לפני השיגור הגיעה ידיעה מודיעינית על אי בהירות בקשר לאפשרות מציאותם של בלתי מעורבים סמוך לאזורי מטרות הטילים. 

״הסטנו את החימושים אל הים. נצרנו את האש בשנייה האחרונה. זה חלק מהקוד האתי של צה"ל", הדגיש אלוף חליווה, שבעוד כחודשיים יכנס לתפקידו כראש אמ"ן. 

דובר צה"ל החדש תא"ל רן כוכב פיקד על מערך הגנ"א, היה מג"ד, מפקד כנף 'הגנת שמים' 168, מפקד בי"ס להגנ"א וקצין משטרה צבאית ראשי. בדבריו בטקס חילופי דו"צ  אתמול העיד על עצמו שהוא "מחליף טילים במילים" ועמד על תפקיד הדוברות: 

"שפה מעצבת חשיבה ותרבות, מילים יוצרות מציאות, והן נשק של ממש. זירת התקשורת משתנה. ברשתות החברתיות לא בוררים מילים, ואלו תופעות שהן אתגר לדו"צ. הנכס היקר ביותר של דוברות הצבא הוא אמון הציבור. צה"ל הוא מקור אמין, ישר וישיר, ואנו מחוייבים אך ורק לאמת". 

דו"צ היוצא זיברלמן הגדיר את דו"צ כ"תפקיד בצבא שזר לא יבין אותו". בדברי הפרידה הזכיר ארבע תמונות שנחרטו עמוק בתודעתו בשרותו כדובר צה"ל: זיכרון הלילה הראשון של מבצע 'שומרי החומות', כאשר קלט שלא מדובר היה בעוד סבב אלא במבצע, ועליו בתוקף תפקידו לדאוג לשיקוף מהימן של המציאות. 

תמונה שנייה: בימי סגר הקורונה, חיילי צה"ל מקיימים טקס יום השואה ליד בית אבות של ניצולי שואה בשכונה חרדית בירושלים. תמונה שלישית: לוחמת שסיכלה פיגוע בשומרון היא אחת ממצטיינות צה"ל בבית הנשיא ביום העצמאות. 

תמונה רביעית של תא"ל הדי זילברמן: פרטי עשייה צבאית של שייטת בחיל הים, של טייסת מטוסים בחיל האוויר ושל יחידת מודיעין – "תיחכום, תושייה ויצירתיות. זה הפסיפס האנושי של צה"ל". 

בדברי ברכתו לשני דוברי צה"ל העלה ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליווה על נס את פעילות הדוברות בשנתיים האחרונות, בביצוע תכנית 'תנופה', בחודשי הקורונה ובמבצע בעזה. "זו חשיבות הדברור המהיר והמדוייק, ויחידת דו"צ עמדה בכך בכבוד". 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית