הישג נוסף לרפאל: תותחי 30 מ"מ מבוססי צריח "סמסון" יותקנו על גבי נגמ"שי סטרייקר של צבא ארה"ב

על פי החוזה בשווי 942.9 מיליון דולרים התותחים ישולבו בשלוש קבוצות קרב חטיבתיות של נגמ"שי הסטרייקר

https://oshkoshdefense.com/oshkosh-defense-awarded-942-9m-contract-to-update-weapon-system-on-u-s-army-stryker-infantry-carrier-vehicles/

חברת אושקוש האמריקאית הודיעה בסוף השבוע כי זכתה בחוזה של צבא ארה"ב בשווי 942.9 מיליון דולרים להתקנת תותחים אוטומטיים בקליבר בינוני 30 מ"מ על גבי צריחי נגמ"שי החי"ר סטרייקר מדגם ICVVA1.

בהודעתה מוסרת החברה כי חברה לחברות פראט מילר האמריקאית ורפאל הישראלית כדי לספק עמדות נשק בקליבר בינוני (MCWS) המאפשרות יכולות קטל, דיוק וטווח משופרות יותר תוך שמירה על יכולות הניידות והשרידות של נגמ"ש הסטרייקר.

אושקוש תשלב על מרכב נגמ"ש ה-ICVVA1 עמדת נשק עם תותח 30 מ"מ המבוססת על משפחת צריחי "סמסון" המוכחת-קרבית מתוצרת רפאל. בהתאם לחוזה, עמדות נשק אלו ישולבו ב-3 קבוצות קרב חטיבתיות של הסטרייקר בצבא ארה"ב.

פקידים בצבא ארה"ב מסרו כי המשלוח הראשון ימנה 91 רכבים בשווי של כ-130 מיליון דולרים. הצבא יכול להקים עד 6 חטיבות סטרייקרים עם תותח זה כך שהפוטנציאל הכספי עומד על כ-942 מיליון דולרים במשך 6 שנים. היחידה הראשונה שתקבל נגמ"שי סטרייקרים עם תותחי MCWS תהיה קבוצת הקרב החטיבתית I-2 במדינת וושינגטון. הצבת הנגמ"שים ביחידה זו תסתיים בחודש דצמבר 2023.

האתר Defensenews.com  מדווח כי במכרז זה ניצחה אושקוש 2 קבוצות חברות אחרות. בעוד שהצבא נמנע מלציין אותן, מקורות המקורבים לתהליך זה מסרו שמדובר בקבוצת ג'נרל דיינמיקס וקונגסברג ובקבוצת ליאונרדו ומוג (Moog).
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית