סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי והתעשייה האווירית מקימות מרכז חדשנות לפיתוח טכנולוגיות רפואיות

במסגרת שיתוף הפעולה טכנולוגיות מהתחום הביטחוני יוסבו לתחום הרפואי

טקס חתימת הסכם שיתוף הפעולה (ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא, יואב תורג'מן) קרדיט צילום: התעשייה האווירית

המרכז הרפואי סורוקה מקבוצת כללית והתעשייה האווירית חתמו על הסכם להקמת מרכז חדשנות לפיתוח טכנולוגיות רפואיות והסבת פיתוחים מהתחום הביטחוני לתחום הרפואי.

מטרת מרכז החדשנות המשותף לחטיבת אלתא בתעשייה האווירית ולמרכז הרפואי סורקה הינה להוות חממה להנבטת רעיונות לפיתוח של מכשור רפואי. הרעיונות יהיו פרי דיאלוג בין רופאי המרכז הרפואי, שיעלו צרכים רפואיים והנדסיים, לבין מהנדסי התעשייה האווירית שיבחנו טכנולוגיות שיהוו מענה הנדסי מבוסס על היכולות הטכנולוגיות וההון האנושי ההנדסי בחברה.  ועדת היגוי משותפת תבחר את המיזמים שיונבטו במרכז החדשנות המשותף.

כחלק מהתגייסות התעשייה האווירית ומפא"ת במשרד הביטחון בעת התפרצות מגפת הקורונה בישראל ולצד הקמת קו ייצור למכשירי הנשמה, פיתחה החברה טכנולוגיות רבות לסיוע המערכת הרפואית שהניב שיתוף פעולה פורה עם המרכז הרפואי סורוקה.

שיתוף הפעולה הוליד פיתוח של מערכת הבקרה 'קוקפיט', המאפשרת ריכוז מידע על חולי קורונה מונשמים במקום אחד וקבלת תמונת מצב מלאה של החולה. שימוש בטכנולוגיות  AI של התעשייה האווירית מאפשר למערכת לייצר התראה על הדרדרות במצבם של המטופלים וע"י כך לנתב משאבים לחולים אלו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית