ארה״ב: תחרות יירוט טילים בין רפאל וריית'און לבין חברת DYNETICS 

DYNETICS, המתחרה של רפאל, הציגה את המשגר ENDURING SHIELD. רפאל וריית'און הציגו את כיפת ברזל 

A rendering of Dynetics' Enduring Shield solution for the U.S. Army's Indirect Fires Protection Capability program. While a physical system exists, photographs are not approved for public release. (Courtesy of Dynetics)
 

תחרות בארה"ב בין רפאל וריית'און לבין חברת DYNETICS לאספקת  מערכת הגנה אווירית מפני איומים אוויריים וטילי שיוט: DYNETICS, בבעלות LEIDOS, הציגה לצבא ארה"ב את  מערכת ENDURING SHIELD ליירוט טילי שיוט, בעוד חברות רפאל וריית'יון מציעות, וכבר מספקות זמנית, את מערכת כיפת ברזל והמיירט 'טמיר'. 

צבא ארה"ב הודיע שכיפת ברזל מופעלת זמנית עד להחלטה סופית על הצטיידות במערכת ליירוט טילי שיוט.  בחודשי אפריל ומאי השנה הציגו כמה צוותים, רפאל וריית'יון ביניהם, יכולות בירי ושיגור טילים בתחרות שהתקיימה בשדה מטווח הטילים WHITE  SANDS בניו מקסיקו.

DEFENSE NEWS מדווח שחברת DYNETICS, המתחרה של רפאל, אמורה היתה להציג במטווח הטילים יכולת של יירוט ממשגר טילים תוצרת צבא ארה"ב ומיירט SIDEWINDER AIM-9X, אך בסופו של דבר הציגה את המשגר ENDURING SHIELD והודיעה כי למערכת זו יש יתרונות כמו פשטות הפעלה, גילוי של 360 מעלות וירי בכמה איומים בו-זמנית. סגן נשיא החברה רוי כרוניסטר הוסיף כי DYNETICS עוסקת גם בפיתוח טיל על-קולי משוגר יבשה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית