הסאגה האוסטרלית נמשכת: הצבא האוסטרלי מאשר - לא הייתה דליפת מידע מהמערכת של אלביט 

מישהו מנסה לצלוב את אלביט בהאשמות ריגול באוסטרליה. מנגד, משהב״ט אוסטרליה מאשר שלא היו דליפות מידע מהמערכת של אלביט. הסאגה הגיעה לפרלמנט האוסטרלי, שבינתיים, שומר על שתיקה

Major General (Retd) Paul McLachlan - www.elbitsystems.com.au

הסערה באוסטרליה סביב מערכת ניהול הקרב של אלביט נמשכת. פול מקלאכלן, מנכ"ל אלביט מערכות אוסטרליה (ELSA) נתן תדרוך לכתבים במדינה והגיב על המחלוקת סביב המערכת. 

לפי פרסום בג׳יינס, טען מקלאכלן, כי שיחות ברמה גבוהה מתנהלות עם בכירים במחלקה ההגנה בנושא.  בשיחה עם עיתונאים ב -2 ביוני בתערוכת כוחות היבשה 21 בבריסביין, אמר מקלאכלן כי "יותר מכל, החברה מחויבת מיסודה לתקן את כל הבעיות. אנו עוסקים בדיונים חיוביים עם רמות בכירות במשרד ההגנה. 

"כל מי שכותב תוכנה שהולכת להיות מותקפת במכוון על ידי יריב ואומר שלעולם אין חולשות - שוגה. אבל יש לנו כמה נהלי פיתוח תוכנה ואבטחה מאוד חזקים שאנחנו עושים בהם שימוש. באמצעותם אנו מבטיחים כי כל החולשות מטופלות.״ 

מקלאכלן אמר את הדברים ביחס לשמועות שנפוצו באוסטרליה בשבועות האחרונים סביב הטענה שיש ״דלת אחורית״ בתוכנה של אלביט. הוא כינה את השמועות האלו "האשמות צווחניות והיסטריות לגבי היותנו מעורבים בריגול".

"בוודאי, מנקודת המבט שלי, אני ממשיך להפריך כל שמועה שטוענת שיש דלת אחורית [במוצר שלנו]", אמר מקלאכלן לכתבים בתערוכה. בפרסום מוסיפים כי ועדת פרלמנט שהתכנסה ב -2 ביוני שאלה את קצין המידע הראשי של משרד הביטחון האוסטרלי, ונענתה כי לא זוהו דליפות אבטחה בתוכנת אלביט. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית