משרד המודיעין משיק בעכו: אקזיט גרסת השב"כ

לראשונה, יזמי סטארט-אפ יוכלו לשתף פעולה עם השב"כ בחזית הטכנולוגיה בתחום המודיעין. חממות טכנולוגיות לסטארט-אפים יוקמו בעכו, במטרה לסייע לחברות לייצר שת"פ בין יזמי הטכנולוגיה לבין קהיליית המודיעין

מנכ״ל משרד המודיעין מרדכי כהנא, השר אלי כהן, וראש עיריית עכו שמעון לנקרי. צילום: באדיבות עיריית עכו

משרד המודיעין משיק בעיר עכו תכנית להקמת חממות טכנולוגיות בשיתוף עם השב"כ, שייעודן לייצר שיתוף פעולה בין סטארט-אפים לבין קהיליית המודיעין, בשיתוף מרחב הצפון של השב"כ.

החממות מיועדות למיזמים בתחילת דרכם, המפתחים יכולות טכנולוגיות הרלוונטיות לעולם המודיעין במגוון תחומים. מדובר בסטארט-אפים שלא בהכרח מכוונים לשוק הביטחוני, אך כאלה שהמוצרים והיכולות שלהם עונים על הצרכים של השב"כ בפרט ושל קהיליית המודיעין בכלל.

לאחר פרסום קול קורא של משרד המודיעין ליזמים, הם יעברו תהליך של סינון ומיון, שבסיומו ייבחרו סטארט-אפים בודדים לתהליך עבודה אינטנסיבי שיימשך מספר חודשים. את התהליך ילוו בכירים בשב"כ, שישמשו כמנטורים ליזמים, ולצדם גורמים מנוסים נוספים מהתחום, ויינתן סיוע כספי לחברות. בסיום התהליך, השב"כ יוכל לרכוש את המוצרים ולהשתמש בהם, אך לא באופן בלעדי ומבלי להיכנס כשותף בחברה. עלות ההשקעה בתכנית היא כ-8 מיליון שקלים.

ממשלת ישראל והן הרשויות המקומיות בפריפריה מעוניינות בחברות היי-טק שיפעלו בשטחן. הקמת החממות בפריפריה יסייעו לחברות הסטארט-אפ להתבסס באזור שייהנה מתוספת מקומות עבודה, מעבר עובדים למגורים מחוץ לגוש דן, צמצום הפקקים ותוספת ארנונה עסקית לרשויות המקומיות.

שר המודיעין אלי כהן: "אני שמח שפרויקט הדגל של החממות הטכנולוגיות הגיע לעכו. המיזם משלב בין חוד החנית של הטכנולוגיה הישראלית לבין חוד החנית של עולם הביטחון והמודיעין בישראל. מיזם החממות יסייע לשב"כ במחקר ופיתוח של יכולות להתמודדות עם אתגרים מודיעיניים ומבצעיים. בתקופתנו, ארגוני המודיעין נדרשים ליכולות טכנולוגיות גבוהות ביותר כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם. היזמים, השב"כ וערי הפריפריה רק ירוויחו משיתוף הפעולה המבורך הזה".

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי: "מדינת ישראל מתמודדת בימים אלה עם אתגרים לא פשוטים, ואני שמח על כך שמיזם החממה הטכנולוגית של השב"כ יוקם בעכו ויתרום למחקר ופיתוח. אנו בעיריית עכו נעשה הכל כדי לסייע לקידום המיזם בעיר, ובהזדמנות זו ברצוני להודות לשר אלי כהן ולקהיליית המודיעין שבחרו בנו לפרויקט חשוב זה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית