כבוד לישראל בכנס הגנת סייבר במפרץ

במסגרת כנס GISEC שמתקיים כעת בדובאי נערך יום עיון מיוחד תחת הכותרת Israel Discovery Day, שכלל הרצאות מגוונות מפי בכירי התעשייה הישראלית. 28 חברות הגנת סייבר ישראליות מציגות את מוצריהן

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של GISEC

כבוד לישראל בכנס הגנת הסייבר GISEC שמתקיים בימים אלה בדובאי: בנוסף לעשרות חברות ישראליות שהגיעו להציג את מוצריהן, נערך אתמול (ב׳) במסגרתו יום עיון מיוחד, תחת הכותרת Israel Discovery Day שכלל הרצאות מגוונות שהועברו על ידי בכירי התעשייה הישראלית, במטרה לאפשר לאלפי המבקרים מרחבי העולם ללמוד ״כיצד חזון ראיית הנולד וחדות העין הובילו את כושר ההמצאה והחדשנות של ישראל עד להפיכת האומה למעצמת ביטחון סייבר״, כך על פי אתר הכנס.  

כנס GISEC (ר״ת של Gulf Information Security Expo & Conferense), שנערך מדי שנה בדובאי, הנו האירוע הנרחב ביותר של תחום הגנת הסייבר במזרח התיכון ובאפריקה. הכנס, שנמשך שלושה ימים ומתקיים בשיתוף פעולה עם מערכי הסייבר והטכנולוגיה של איחוד האמירויות, מהווה אבן שואבת לעוסקים בתחום מרחבי העולם.

השנה, ישראל לוקחת את ההובלה בקרב המבקרים: מבין כל החברות המציגות בכנס, לאיחוד האמירויות המארחת ישנה נציגות של 39 חברות, לישראל 28 חברות – ואח״כ, בפער אדיר, מופיעות גרמניה (11 חברות), בריטניה (7), ארה״ב (6), ועוד. בין החברות הישראליות המציגות בכנס ניתן למצוא את רפאל, ארמיס, אורקסטרה, סייף, סמפריס, סנטינל וואן ועוד.

את ה-Israel Discover Day פתח ארז תדהר, מנהל המרכז הארצי לניהול אירועי סייבר (CERT), שדיבר על ״מודיעין בשירות מרכזי הגנת סייבר״. מיכאל ארוב, ראש קו הסייבר ברפאל, עלה לבמה אחריו והסביר על הקשר בין אבטחת סייבר למתקפות בעולם הפיזי, מאחר והתוקפים מבקשים לגרום לנזק ממשי.

עוד השתתפו אסתי פשין, מנהלת מפעל הסייבר בתעשייה האווירית, ששוחחה על שינויי פרדיגמה באיומי הסייבר ובהזדמנויות שמקנה התחום; ורמי אפרתי, לשעבר ראש אגף האגף האזרחי במערך הסייבר, שדיבר על שימוש בבינה מלאכותית כדי לעצב מחדש אסטרטגיות הגנת סייבר.

דני לקר, ראש אגף ביטחון, בטיחות וסייבר, שוחח על ״השילוב העוצמתי של יכולות הגנה ותקיפה של ישראל״ תוך התייחסות להתמודדות מול המתקפות על מתקני המים במדינה בשנה שעברה. אילן שלום מהמכון הצרפתי לגיאופוליטיקה דיבר על השלכות השלום בין ישראל לאמירויות בעולם הדיגיטלי והטכנולוגי; רפאל פרנקו, לשעבר סגן ראש מערך הסייבר הלאומי, דיבר תחת הכותרת ״מה למדנו מהשנה החולפת״ על הצורך בפיתוח מנגנוני הגנה יעילים וחדשניים יותר; ואת הצורך להתאים הגנת סייבר גם לארגונים קטנים הציג יורם הכהן, מנכ״ל איגוד האינטרנט הישראלי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית