מפתיע: הרשויות ברוסיה עצרו האקר ידוע 

פאבל סיטניקוב מואשם בפרסום קוד המקור של סוס טרויאני בנקאי בשם Anubis. עם זאת, אשתו טוענת כי עצרו אותו בשל פרסום נתוני קורונה ברוסיה 

הרשויות הרוסיות עצרו בתחילת החודש דמות פופולרית בזירת הסייבר הרוסית באשמת הפצת תוכנה זדונית בערוץ הטלגרם שלו. פאבל סיטניקוב, הידוע בעיקר בהפעלת חשבון הטוויטר @ Flatl1ne שהושעה כעת ובערוץ הטלגרם Freedom F0x, נעצר על ידי גורמי אכיפת החוק ב -20 במאי בביתו בעיירה וליקייה לוקי, באזור פסקוב שבמזרח רוסיה.

הוא הואשם למחרת על פי סעיף 273, חלק 2 לחוק הפלילי הרוסי, ונאסר עליו לעזוב את העיר או להשתמש במכשירים אלקטרוניים כלשהם עד למשפטו. מקורות המקורבים לסיטניקוב אמרו לאתר Recorded Future כי ההאקר הרוסי הואשם כביכול בגין פרסום קוד המקור של סוס טרויאני בנקאי בשם Anubis ב- Freedom F0x. 

מדובר בערוץ טלגרם שבו לעתים קרובות סיטניקוב פרסם דליפות נתונים וקוד מקור של תוכנות זדוניות בתואנה של עזרה לביטחון הקהילה. עם זאת, בראיון וידאו לאתר החדשות הרוסי רידובקה, שדיווח לראשונה על המעצר, טענה סוניה סיטניקוב, אשתו של החשוד, כי המעצר קשור למעשה לפעולה אחרת שעשה בעלה. 

לפיה, הוא העלה ב- 9 בדצמבר בשנה שעברה, קישור להורדה של נתונים אישיים - יותר מ -300,000 חולי קורונה שנרשמו במשרד הבריאות במוסקבה. הנתונים הכילו שמות, מספרי טלפון, כתובות וסטטוס המחלה ועוררו אז סערה. גורמים במוסקבה אישרו בסופו של דבר כי הדליפה אירעה בגלל טעות אנוש ולא בגלל חדירה זדונית.

לסיטניקוב, שבשלב מסוים טען שיש לו קשרים לקבוצת ההאקינג בחסות המדינה הרוסית APT28 (דוב מהודר), יש היסטוריה ארוכה של פשעי רשת. כחבר בקהילות פריצה מחתרתיות מרובות, סיטניקוב מכר ושיתף בעבר את קוד המקור של כלים זדוניים מרובים, כמו Carberp, Dexter, Alina, Rovnix ו- Tinba. 

מכאן, הסיבה לכך שהאשמות האחרונות לא הפתיעו את מי שעוקב אחר פעילותו בעבר. על פי סעיף 273, חלק 2 לחוק הפלילי הרוסי, סיטניקוב מסתכן בעד חמש שנות מאסר.