הבסיס המסתורי במצר באב אל מנדב

מי בונה בסיס אוויר מסתורי על האי הוולקני הקטן MAYUN במצרי באב אל מנדב? סוכנות הידיעות של סעודיה לא דיווחה מי בונה את הבסיס. איחוד האמירויות סירבה להגיב לשאלות בנושא

www.google.com

פיקוד הקואליציה בהנהגת סעודיה הנלחמת בחות'ים בתימן הודיע בסוף השבוע כי הוא מספק ציוד לאי במצרי באב אל מנדב, שעליו הולך ונבנה בסיס אוויר מסתורי, ולא ברור מי בונה את הבסיס ומתקניו. 

סוכנות הידיעות של סעודיה לא דיווחה מי בונה את הבסיס על האי הוולקני MAYUN שעליו דיווחה סוכנות הידיעות AP. הסעודים הודיעו רק שהציוד על האי מסייע לקואליציה לתמוך בממשלה המוכרת והחוקית בתימן במאבקה נגד החות'ים נתמכי איראן. בדיווח של AP נאמר כי צילומי לוויין גילו שעל האי המסתורי נסלל מסלול נחיתה למטוסים באורך של 1.85 ק"מ, וכי אין בסיס לידיעות שהאי ומתקניו שייכים לאיחוד האמירויות.

אולם אנשי צבא הכפופים לממשלה החוקית של תימן מסרו ל-AP שספינות של האמירויות העבירו לאי מאיון כלי נשק, חיילים וציוד בשבועות האחרונים. שלטונות תימן הביעו אי שביעות רצון מהנעשה על האי המסתורי, ואילו איחוד האמירויות סירבה להגיב לדיווחים. 

GLOBAL DEFENSE NEWS מוסר כי בסיס האוויר המסתורי נבנה על אי וולקני החולש על אחד ממעברי הספנות החשובים בעולם. ג'רמי ביני, מעורכי כתב העת JANE'S, כתב בנושא זה כי יתכן שמדובר לא רק במלחמה בתימן "אלא צריך לבחון את הנושא הרחב יותר של הספנות העולמית שם". 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית