ארה״ב: חיל האוויר מפסיק להשקיע בתחזוקת מטוסים ישנים

חיל האוויר ארה"ב מתכוון לקרקע 200 מטוסים ולהשקיע תקציבים במטוסי קרב דור 6 ובנשק היפר-סוני 

ארה״ב: חיל האוויר מפסיק להשקיע בתחזוקת מטוסים ישנים

אילוסטרציה. עמית אגרונוב - אתר חיל האוויר

חיל האוויר של ארה"ב מתכנן לקרקע יותר מ-200 מטוסים כחלק מדרישת התקציב של חיל האוויר לשנת הכספים 2020. הוצאת המטוסים מהשירות תחסוך לחיל 1.3 מיליארד דולר, שיושקעו בפיתוח מטוס קרב דור 6 ובמערכות נשק על-קוליות.

בסוף השבוע פרסם המשרד הממשלתי המופקד על חיל האוויר את דרישת התקציב בסך 173.7 מיליארד דולר, מהם 156.3 מיליארד דולר לחיל האוויר ו-17.4 מיליארד דולר לחיל החלל. המשרד מבקש סכום של 28.8 מיליארד דולר לצורכי מו"פ, בחינות והערכות של כלי טיס ומערכות שונות עבור חיל האוויר.

DEFENSE NEWS מוסר כי בקונגרס צפוייה התנגדות לקרקוע מספר כה גדול של מטוסים המועמדים לקרקוע, ביניהם מטוס ההפצצה A-10, מטוסי קרב F-16 C, מטוסי קרב F-15 C/D, מטוסי תדלוק KF-135 ו-KC-10, מטוסי תובלה C-130 ומל"טים גדולים RQ-4.

נודע שחיל האוויר לא מתכוון לרכוש מטוסים חדשים במקום אלו שיקורקעו. בין היתר הכוונה היא להוציא מהשרות 47 מטוסי F-16 ו-48 מטוסי F-15 הלוקים ב"בעיות של מבנה" ולא יהיו בטוחים לטיסה בשנת 2023.

דוברת חיל האוויר, אן סטפנק, הסבירה שההחלטה היא לא להשקיע כספים במטוסים מתיישנים או בעלי יכולות ירודות, אלא להשקיע ביכולות של מטוסים כמו F-35 ובמטוס הקרב העתידי NGAD. 
 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל