ניו זילנד: מתקפת סייבר השביתה חמישית משירותי הבריאות במדינה

אחרי מתקפת הכופר שהשביתה את משק האנרגיה של ארה״ב, מגיעה מתקפה נוספת - הפעם, נגד משק הרפואה של ניו זילנד

שר הבריאות של ניו זילנד, Andrew Little. יש קריאות להדיחו בשל האירוע

תמונה: https://www.parliament.nz/en/mps-and-electorates/members-of-parliament/little-andrew/

מתקפת סייבר נגד ספק שירותי בריאות מרכזי בניו זילנד, Waikato DHB, השביתה את מרבית שירותי הבריאות במדינה. האירוע או אקוטי, עד שהממשלה שוקלת חלופת אשפוז באוסטרליה. מדובר במתקפת כופר שהשביתה כ-700 עמדות ושרתים במערכת הבריאות הממשלתית. האירוע התחיל ב-18 לחודש זה, לפני כתשעה ימים, ואינו צפוי להסתיים אלא בשבועות הקרובים. 

על פי דיווח של Waikato DHB, ״אירוע זה השפיע על השירותים בבתי החולים וואיקטו, טה קויטי, טאומארונוי, התמזה וטוקורואה ושירותי הקהילה שלנו. הצוות עובד מסביב לשעון כדי להחזיר אותנו לעסקים כרגיל. בשל מורכבות האירוע, איננו יכולים לומר מתי זה יהיה.״ 

Waikato DHB משרת אוכלוסייה של יותר מ 425,000 ומשתרע על שטח אחריות של יותר מ 21,000 קמ״ר. 59% מאוכלוסיית המטופלים גרה באזורים עירוניים ו- 41% באזורים כפריים. הארגון הוא אחד מ-20 ארגוני בריאות במדינה. 

מדובר בכופרה ידועה בשם Zeppelin שלרוב וקטור הכניסה שלה הוא מסמך וורד מטופל (מתקפת פישינג עם צרופה). בעת הפתיחה, המסמך מפעיל סקריפט מאקרו ומתקין את הכופרה. 

בעקבות האירוע הופעלה וועדת ״תיאום ביטחון פנים וחוץ״ או ODESC בניו זילנד. מדובר בוועדה המופעלת רק בעיתות משבר לאומי. ODESC היא הוועדה העיקרית של מערכת הביטחון הלאומית במדינה, והיא מכונסת כדי לענות על משברים המהווים איום על הביטחון, הריבונות או הכלכלה של ניו זילנד. 

על פי פרסומים בניו זילנד, נגנב מידע אישי של מטופלים במהלך המתקפה. בעקבות המתקפה, כל 19 ארגוני הבריאות האחרים במדינה התחילו לבדוק את מערכות הIT שלהם. כמו גם, החלו קריאות להתפטרותו של שר הבריאות, Andrew Little. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית