בוגרי המיזם הכלכלי ״קוד נגב״ מהחברה הבדואית ישתלבו כמפתחי תוכנה בדרום

עותמאן אלשיך, מנכ"ל משותף בסיראז': "הדגש של התכנית הוא על מצוינות ומקצועיות ללא פשרות, מאחר ולסטודנט הבדואי אין את הקשרים והיתרון היחסי של מועמדים אחרים, הוא חייב להיות מצוין״

חלוקת תעודות ההסמכה בטקס סיום הקורס, מוקדם יותר השבוע. צילום: דודו גרינשפן

 

השבוע הסתיים הקורס הראשון בהנדסת תוכנה ומדעי המחשב עבור תושבי החברה הבדואית בנגב, שנערך במסגרת המיזם הכלכלי ״code;negev קוד נגב״ - המכשיר לעבודה בתחום פיתוח תוכנה ומקצועות ההייטק. הקורס הועבר על ידי עמותת סיראג', הפועלת לקידום ההיי-טק בחברה הבדואית, יחד עם Experis Academy. בוגרי הקורס כולם תושבי רהט, לקיה, תל שבע, שגב שלום, אל פורה, ואדי אלנעם וחשמזאנה – ובתקופה הקרובה, הם יוכלו להשתלב בעבודות בענף ההייטק בנגב.  

המיזם הכלכלי ״code;negev קוד נגב״ של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ואשכול נגב מזרחי הוקם במטרה לקדם תעסוקה איכותית בנגב ולהכשיר את תושבי הנגב המזרחי לעבודה בתחום ההייטק בנגב, עם השמה מובטחת כמפתחי תוכנה בדרום וליווי עד לקליטה מוצלחת באחת מהחברות המובילות. במסגרת המיזם הכלכלי נפתחו שני מרכזי הכשרה מקצועיים לתפקידי פיתוח תוכנה בטכנולוגיות C ו-Full Stack בדימונה ובבאר שבע, המופעלים על ידי Experis Academy

״חיזוק התעסוקה בנגב הוא יעד. במטרה לספק תעסוקה איכותית לתושבים הקמנו את מיזם ׳קוד נגב׳ שמעניק לתושבות ולתושבים מהנגב המזרחי בכלל ובחברה הבדואית בפרט אפשרויות לתעסוקה איכותית בתחום ההייטק על ידי הכשרה מקצועית והשמה מובטחת בתעשיית ההייטק בנגב״, אמר מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריאל משעל.

״אין סיבה שתושבי הישובים דימונה, כסייפה, ערערה, שגב שלום, אל קסום, חבל אילות, חורה, ירוחם, מצפה רמון, נווה מדבר, ערבה תיכונה, ערד, רהט, לקיה, תל שבע, שגב שלום, אל פורה, ואדי אלנעם ורמת הנגב יצטרכו לנסוע למרכז הארץ בשביל להשתלב בתפקידי פיתוח תוכנה״, הוסיף. ״זהו צעד נוסף לצמצום הפערים ולמתן שיווין הזדמנויות שהמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל מקדם באמצעות מיזמים כלכליים, שמחזקים את הרשויות מבחינה כלכלית ופותחים בפני התושבים אפשרויות תעסוקה ממש ליד הבית. במקביל, המשרד פועל להקמת מתחמי עבודה משותפים ומסובסדים ושמחזקים את היזמות וממשיך לחזק את הנגב בתחומים נוספים״.

מנהל האגף לפיתוח כלכלי באשכול נגב מזרחי יואל רובין: "זו הפעם הראשונה שמוצעת תכנית בוטקאמפ להכשרה אינטנסיבית להייטק בחברה הבדואית בנגב. הקורס נערך חמישה ימים בשבוע במשך חצי שנה. סיום המחזור הראשון הוא הישג אדיר שאנחנו וכמובן המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל שמימן את ההכשרה, גאים בו מאד. זהו קורס שעולה למעלה מ-40 אלף ₪ והוא הוצע למשתתפים בעלות מינימלית של 500 ₪ בלבד, כולל מחשב שהועמד לרשות כל משתתף במשך כל תקופת הקורס וגם הבטחת הכנסה ששולמה למשתתפים מביטוח לאומי במהלך ההכשרה".

עירית אברשטרק, מנהלת Experis Academy, מסרה ש״אנו ב-Experis מאמינים שלכל אחד ואחת מגיעה הזדמנות שווה להשתלב בתעשיית ההייטק, שהינה מנוע הצמיחה של המשק הישראלי. אנחנו גאים לקחת חלק במיזמים חברתיים הפועלים למען המטרה הזו".

עותמאן אלשיך, מנכ"ל משותף בסיראז', הוסיף: "הדגש של התכנית הוא על מצוינות ומקצועיות ללא פשרות, מאחר ולסטודנט הבדואי אין את הקשרים והיתרון היחסי של מועמדים אחרים הוא חייב להיות מצוין. עליו להתנסות בכמה שיותר אתגרים פרקטיים ומתוך ההבנה הזאת אנחנו מסייעים למשתתפים בהכשרה אשר מחדדת את החוזקות ומבליטה את היתרונות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית