חברת Data Science Group משיקה פתרון לבקרת AI

הפתרון מושק בעת שהנציבות האירופית מפרסמת את הצעתה לרגולציה חדשה לבקרת טכנולוגיות אלה, ועונה על הדרישה לכלים לניטור ותיקון בעיות ביצוע

ד"ר אילן ששון, מנכ"ל Data Science Group. צילום: סמדר כפרי

חברת Data Science Group  משיקה את Evolve, פתרון מתקדם לבקרה ורגולציה של מערכות AI. הפתרון, המושק לאחר שנתיים של פיתוח, בעת שהנציבות האירופית מפרסמת את הצעתה לרגולציה חדשה לבקרת טכנולוגיות AI, עונה על הדרישה לכלים לניטור ותיקון בעיות בביצועי מערכות AI ולעמידה ברגולציה.

על פי ההצעה של הנציבות האירופית, הרגולציה תחייב חברות וארגונים העושים שימוש בטכנולוגיות AI  בפיקוח וניטור הדוקים אחרי ביצועי יישומי מערכות קריטיות בעלות השפעה מהותית על פרטים והחברה במגוון נושאים הנוגעים בשגרת היום יומית שלנו. הרגולציה החדשה תיושם בכל מדינות האיחוד ומהווה סמן לרגולציות ותקינות עתידיות במדינות נוספות, זאת בדומה לתקנות GDPR המתייחסות לשימוש שחברות עושות במידע פרסונלי דיגיטלי. עבירה על כללי הרגולציה יכולה להוביל לקנסות, עד 6% מהמחזור הגלובלי. המטרה של הרגולציה, על פי הפרסומים, הינה להפוך את אירופה למרכז גלובלי של AI אמין.

Evolve מאפשר נראות (observability) ייחודית לצורך ניטור וגילוי שינויים בנתונים המוזנים תכופות למודלי AI קיימים, הכוללים בין היתר סחף בהתפלגות נתונים קריטיים למודל, אשר גורמים להידרדרות בביצועי המודל לאורך זמן. ההדרדרות הינה מהותית בסביבה עסקית פיננסית, אך הרת גורל בסביבה של אפליקציות דיאגנוסטיקה רפואית, העושות שימוש במידע קליני לצורך ניבוי הדרדרות במצבם של חולים.

ד"ר אילן ששון, מנכ"ל Data Science Group אמר כי: "מערכות AI נמצאות כיום בבסיס תשתיות קריטיות רבות, בתחומי רפואה, פיננסים, ממשל, שיטור, חינוך ועוד. לכן הנציבות האירופאית רואה את הבקרה על מערכות אלו בגדר חובה, שכן רווחתם של פרטים ובמקרים מסויימים חייהם תלויים בתפעול תקין שלהן לאורך זמן. חברות טכנולוגיה ישראליות, מסטארט-אפים עד חברות טכנולוגיה גדולות, המעוניינות להציע פתרונות מבוססי AI  לשווקי מטרה באיחוד יהיו מחויבות לעמוד ברגולציה הזו - שילוב Evolve במערכות ה-AI שלהן מהווה תעודת ביטוח ותו תקן  לכך".

Evolve מגלה במהירות את שורש הבעיה הנעוצה בהידרדרות המודלים. הפתרון כולל יותר מ-30 כלים ייחודיים, המבצעים מעקב אחר תקינות מערכות ה-AI בסביבת ייצור וכן רכיב ייעודי לניהול היסטורית גרסאות הנתונים, המספק באופן אוטומטי תובנות והצעות לפתרון בעיות, לפני שהן משפיעות על התוצאות העסקיות הנגזרות מאיכות המודלים מבוססי AI.

הפתרון מגובה בגישה מבוססת פטנט בתהליך של החברה, Error-driven Data Science (EDDS), הכוללת מתודולוגיה ייחודית לאנליזת root cause וכלים לניתוח עמוק ואינטראקטיבי. הפתרון נבנה מתוך הניסיון והידע של DSG בהטמעה ובניטור פתרונות AI ולמידת מכונה בטווח רחב של תעשיות ומקרי בוחן.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית