רוסיה הפכה את סוריה למרכיב הרתעה גרעינית מול ארה״ב

לראשונה: רוסיה הנחיתה מפציץ TU-22 המסוגל לשאת גם פצצות גרעין בשדה התעופה חמימים בסוריה. המשמעות: סוריה הפכה להיות חלק מהמערך הגרעיני הרוסי למטרת הרתעה 

רוסיה משדרגת ומרחיבה את שני בסיסיה בסוריה – הבסיס האווירי המיימים והנמל הצבאי טרטוס, שניהם בחבל לטקיה, שם מרוכז הכוח הצבאי הרוסי המוצב בסוריה. 

משרד ההגנה הרוסי אישר שהושלמה הארכת מסלול אחד מתוך שנים בבסיס המיימים, ועתה יכולים לנחות בו מפציצי Tu-22m3.  אתר THE DRIVE מסר כי גם מטוס התובלה הרוסי הענקי AN-124 יכול לנחות עתה בבסיס המיימים. המסלול ששודרג בבסיס האווירי הוארך משני צדיו ואורכו עכשיו יותר משלושה ק"מ.

באמצע חודש מאי מסרו אנשי צבא רוסיים לרשת VOA שהצבא הרוסי מרחיב את בסיס טרטוס ומתכנן לבנות בנמל מבדוק צף גדול כדי לשפר את יכולות האחזקה ותיקונים של כלי שיט. 

״נכון לעכשיו, בבסיס התעופה חמימים, הושלם שחזור המסלול השני עם החלפה מוחלטת של הציפוי והתקנת ציוד תאורה ורדיו חדש. גם אורך המסלול הוגדל. זה אפשר להרחיב את יכולות שדה התעופה לקליטת מטוסים שונים. לפיכך, כל סוגי המטוסים בשירות הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית, כולל מטוסים כבדים, יכולים לטוס מבסיס אוויר זה. לאחר השלמת כל משימות האימון שהוקצו, מפציצים ארוכי טווח אלו יחזרו לשדות תעופה קבועים בשטח הפדרציה הרוסית״, נכתב בהודעה של משהב״ט רוסיה.

אולי יעניין אותך גם