דיווח: הביון האיראני שם דגש על נאמנות - ומחזר אחרי אזרחים זרים נאמני משטר

בעקבות פעולות המיוחסות לשירותי ביון זרים באיראן, ישנה תחושת חדירות בביון האיראני. בעקבות זאת, החליטו באיראן לשים דגש על נאמנות בהליך הגיוס. המשמעות היא הגדלת מאגר הפוטנציאלים גם מחוץ לגבולות המדינה

https://ar.irna.ir

למרות עידן הסייבר והיכולת להשגת מודיעין במרחביו, המודיעין האנושי והפעלת סוכנים, אחד המקצועות העתיקים ביותר, נותר אמצעי איסוף המודיעין האיכותי והאינטימי ביותר. בזירה הבינלאומית, ניתן לראות עדיין את ישראל ואיראן פועלות לגיוס והפעלת סוכנים. כך לפי פרסום של אינטליג׳נס אונליין.

מעורבותה של איראן בזירה הים תיכונית, בדגש על אירועי "שומר החומות" והפעלת חמאס וחיזבאללה על ידי איראן, מדגיש עוד יותר את הצורך בהפעלת סוכנים לאיסוף מודיעין ולביצוע מבצעי מודיעין אינטימיים. המוסד האיראני, ה- Vevak ושירות המודיעין של משמרות המהפכה, ה- Pasdaran, פועלים לאיתור סוכנים בקרב הקהילות הלבנוניות, עיראקיות ופלסטינאיות בעולם. 

המועמדים המועדפים עליהם יהיו אנשי חמאס, המסוגלים לחדור למוסדות הצבא והביטחון של ישראל. לאחר יצירת קשר עם המועמדים לגיוס, תהליך המפוקח על ידי כוח קודס של משמרות המהפכה וגורמי חיזבאללה, עוברים המועמדים סדרת בחינות, ואלו שעוברים אותן מגוייסים לארגוני המודיעין ונשלחים לאיראן להכשרה ולאימון.

המגוייסים לומדים לאסוף מודיעין, לבנות תשתיות כיסוי לביצוע מבצעים בישראל ובעולם, לומדים כיצד לעקוב אחר אנשים ולנער עיקוב, ואף לבצע פעולות חבלה וחיסול אישים. 

אירועי השנה החולפת באיראן, ביניהם אירועי החבלה במתקן הגרעין בנתנז ובמקומות נוספים, וההתנקשויות בראש תוכנית הגרעין, מוסחן פחריזאדה, ובראש כוח קודס, קאסם סולימאני, טלטלו את שירותי הביון של איראן ויצרו בקרבם תחושת חדירות, ותחושה כי לא ניתן לסמוך על המגוייסים והמשרתים בארגונים אלו. 

על כן, החליט ראש המודיעין של משמרות המהפכה, חוסיין טאה, להדק את תהליכי הגיוס וההכשרה של אנשי מבצעי המודיעין של איראן, ולבנות על נאמני המשטר מהחוץ, לאחר שנבחנו והומלצו. מהלכים אלו של המודיעין האיראני מוכיחים, כי המבצעים המיוחדים שבוצעו על אדמת איראן כנגד נכסיה ייצרו תחושה של הרתעה. הפנייה לאוכלוסיות מגוונות בעולם מעמידה בפני האיראנים מאגר גדול מאד של סוכנים פוטנציאליים, העשויים לשרת את משימות ארגוני המודיעין תוך סיכון חשיפה נמוך יחסית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית