כתב אישום נגד אנליסטית FBI שגנבה מסמכי ביטחון לאומי וסייבר במשך 12 שנה

משרד המשפטים האמריקני הגיש את כתב האישום בסוף השבוע האחרון. מהבולשת הפדרלית נמסר כי ״היקף המידע המסווג שנשמר אצל הנאשמת הוא פשוט מדהים"

כתב אישום נגד אנליסטית FBI שגנבה מסמכי ביטחון לאומי וסייבר במשך 12 שנה

REUTERS/Lucas Jackson

משרד המשפטים האמריקני הגיש כתב אישום נגד אנליסטית לשעבר של ה-FBI, בגין גניבת מסמכים הקשורים לביטחון הלאומי ושמירתם בביתה הפרטי במשך 13 שנים, מיוני 2004 ועד דצמבר 2017.

בהצהרה רשמית מטעם משרד המשפטים, נכתב כי במהלך שנות עבודתה שובצה הנאשמת, קנדרה קינגסברי, במספר חוליות FBI שונות ובכללן כאלה שהתמקדו בסחר בסמים, פשע אלים, מודיעין מסכל ועוד. קינגסברי אחזה בסיווג הביטחוני הגבוה ביותר במערכת האמריקנית.

קינגסברי מואשמת בשני סעיפים של אחזקת בלתי חוקית של מסמכי ביטחון לאומי. הסעיף הראשון מתייחס ל״אינספור מסמכים״ בסיווג ״סודי״, הקשורים למאמצי ארה״ב להתגונן מפני מתקפות טרור ואיומי סייבר. המסמכים כללו מידע בנוגע למטרות ולסדרי העדיפויות של ה-FBI ברחבי העולם, כולל מידע לגבי פעולות שהיו בעיצומן באותה עת ולגבי היכולות הטכנולוגיות של הבולשת. הסעיף השני מתייחס למסמכים הקשורים לדרכים השונות בהן ניסתה ארה״ב לאסוף מודיעין על קבוצות טרור, כולל מידע על חברי אל קעידה.

״היקף המידע המסווג הקשור לביטחון לאומי שנשמר אצל הנאשמת במשך למעלה מעשור הוא פשוט מדהים״, מסר אלן א. קוהלר, עוזר מנהל מחלקת המודיעין המסכל של הבולשת, בהצהרה שפרסם משרד המשפטים. ״הנאשמת, המאומנת היטב בטיפול במידע מסווג, העמידה את הסודות הרגישים של מדינתה בסכנה״. פרקליטת המדינה של מערב מיזורי, תרזה מור, הוסיפה כי ״על אלה שלהם אחריות כה משמעותית (לשמור על ביטחון המדינה) לתת דין וחשבון אם הם מפרים את שבועתם ובוגדים במדינה״.

אולי יעניין אותך גם