קצין מג"ב מואשם במרמה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט

הקצין נמנע מלדווח על אירועים של אלימות בין שוטרים תחת פיקודו לגורמים הרלוונטיים, כפי שמחויב לעשות. לאחר מכן, שיקר בחקירה

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד קצין מג"ב ג'ריס ג'ריס (48), מפקדו של הנאשם אפיק טויבי, בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין ליאת יונניאן ורונן יצחק, הנאשם, קצין בדרגת רב-פקד, שירת כמפקד פלוגה במשמר הגבול בבסיס מג"ב 'סמ"ג חוף' בעכו, בו שירת שוטר החובה אפיק טויבי, המואשם בבית המשפט המחוזי בחיפה בהמתה בקלות דעת של חברו נעים מאדי ז"ל וכן בעבירות נוספות, ובינהן תקיפת שוטרי מג"ב אחרים בדרך קבע ובהזדמנויות רבות.

באחד המקרים, נגח טויבי בפניו של אחד השוטרים, עמיתו לפלוגה ותקף אותו באגרופים. על פי עובדות כתב האישום, מפקדו של טויבי שמע על אירוע התקיפה, בין היתר מאביו של השוטר שהותקף, אך נמנע מלדווח על האירוע לגורמים הרלוונטיים, כפי שמחויב לעשות.

גם במקרה אחר, כאשר חנק טויבי את אחד השוטרים בפלוגה וסיפר על כך למפקדו, נמנע הנאשם גם כן מלדווח על האירוע. עוד עולה מכתב האישום, כי במסגרת חקירתו של אפיק טויבי, אשר עסקה, בין היתר, גם במעשי האלימות כלפי שוטרים אחרים בפלוגה, טען הנאשם טענות כוזבות בנוגע לאירועי החניקה והתקיפה, ובפרט בנוגע לשאלה איזה פרטים הובאו לידיעתו בזמן אמת אודות אירועים אלו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית