בלרוס ללא רסן: יירטה מטוס נוסעים על מנת לעצור עיתונאי מבקר משטר

זעם בעולם על שליט בלארוס ששיגר מטוס קרב כדי ליירט מטוס נוסעים אזרחי ולעצור עיתונאי מתנגד לשלטון 

מדינות במערב שוקלות הטלת סנקציות כבדות על בלארוס, כולל ניתוק קשרי התעופה עמה, אחרי שהשלטונות הזניקו מטוס קרב כדי ליירט מטוס נוסעים ולעצור במינסק עיתונאי מתנגד השלטון.

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו עורר זעם רב בעולם על שהורה לשגר מטוס קרב, שטייסו אילץ את טייס מטוס הנוסעים של חברת רייאנאייר, שהיה בטיסה מאתונה לווילנה, לנחות נחיתה בלתי מתוכננת  במינסק, אז נעצרו מתנגד השלטון העיתונאי רומן פרוטסביץ', בן 25, וחברתו סופיה ספגה.

אמש שודר בטלוויזיה הממלכתית של בלארוס סרטון, שבו נראה פרוטסביץ' מאשר שהוא בכלא במינסק ו"מודה" בארגון הפגנות. על פניו נראו חבורות שחורות, אולם הוא טען שטיפול "על פי החוק". הוא צפי ל-15 שנות מאסר.

מנהיגי האיחוד האירופי המכונסים בבריסל קראו להחרמה מיידית של חברת התעופה של בלארוס, וקראו לחברות תעופה  אירופיות לא לטוס מעל המרחב האווירי של בלארוס. כן הוחלט באיחוד האירופי להרחיב את רשימת האישים בבלארוס שעליהם הוטלו סנקציות לפני זמן רב. 

סוכנות רויטרס והאתר EUROACTIV מוסרים כי ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר  דה קרו הבהיר שהעונשים נגד בלארוס יבוצעו ללא דיחוי. בריטניה הודיעה שחברות התעופה הבריטיות לא יטוסו מעל המרחב האווירי של בלארוס, וכי בוטלו אישורי הנחיתה בבריטניה של חברת התעופה הבלארוסית BELAVIA.

מנהל חברת התעופה ריינאייר מייקל או'לירי אמר שלדעתו בטיסה שיורטה היו אנשי ביטחון בלארוסיים. ואילו שר החוץ הרוסי לברוס הגיב ואמר כי בלארוס נקטה "בגישה הגיונית". 
 

אולי יעניין אותך גם