נדרשים פתרונות סייבר ישראליים בטייוואן

מתקפות הכופרה האחרונות על ענקיות ייצור המחשבים הטייוואניות Quanta ו- ACER הגבירו את הדרישה לפתרונות סייבר סקיוריטי ישראליים

נדרשים פתרונות סייבר ישראליים בטייוואן

צילום: דניאל צ'אנג (Daniel Tseng) i2i

בשבועות האחרונים פורסם כי התבצעה מתקפת כופר על ענקית הטכנולוגיה הטייוואנית Quanta, יצרנית מחשבים ניידים מהגדולה בעולם המייצרת עבור אפל, HP, דל ועוד. לפני כחודש התרחשה מתקפת כופרה על יצרנית המחשבים ACER ולאחרונה גם Foxconn התמודדה עם מתקפה. מתקפות אלו הן תזכורת לצורך ההולך וגדל בטייוואן לפתרונות סייבר סקיוריטי ומהוות פתח חסר תקדים לחברות הישראליות להיכנס לאקוסיסטם בטייוואן ולבסס את מעמדן כמובילות השוק. 

טייוואן שעוברת בשנים האחרונות תהליך דיגיטציה מתמודדת עם עלייה משמעותית בהיקף התקפות הסייבר על משרדי ממשלה, רשויות ציבוריות, בתי חולים, בנקים, מפעלים וחברות, כאשר מנגד קיים מחסור חמור בפתרונות סייבר סקיוריטי במדינה. על פי משרד הכלכלה של טייוואן, היקף שוק הסייבר סקיוריטי בטייוואן עמד על 1.6 מיליארד אירו בשנת 2020, והוא צפוי להגיע ל 1.8 מיליארד אירו ב 2021 עם צמיחה משוערת של 20% עד 2023. 

במטרה לקדם הטמעת פתרונות סייבר סקיוריטי במדינה, הממשל בטייוואן הכריז על מדיניות סייבר סקיוריטי כחלק ממדיניות ביטחון לאומי והקים את הסוכנות לקידום דיגיטלי וארגון סייבר סקיוריטי לאומי, לחיזוק ההגנה על תעשיות הליבה והתשתיות בטייוואן.

לצד זאת, בשנתיים האחרונות פועלת טייוואן לחזק ולהאיץ את שיתופי הפעולה עם התעשיית ההייטק הישראלית ולשלב חברות סייבר סקיוריטי באקוסיסטם באמצעות תוכניות ייעודיות לחברות ישראליות, הכוללות את תכנית החדשנות IP² LaunchPad, תכנית IP² Plus, ותכנית IP² Sustainability הפועלת בשת"פ עם סטארטאפ ניישן סנטרל. תכניות אלו פועלות במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות של משרד הכלכלה בטייוואן.  

"טייוואן מהווה מרכז עסקי וטכנולוגי הטוב ביותר עבור חברות סייבר סקיוריטי ישראליות ומעניקה להן שער כניסה מצוין למדינות אסיה", אמר אלן לי, Country Manager רדוור טייוואן, עם הכנסות של 5 מיליון דולר בשוק בטייוואן בשנה שעברה.

"הדרישה ההולכת וגוברת של ארגונים בטייוואן לפתרונות סייבר סקיוריטי מייצרת הזדמנות לחברות הישראליות למכור את הפתרונות שלהן בשוק הצמא והצומח של טייוואן, ולהרחיב את הפעילות הגלובלית באמצעות צמיחה מתוך טייוואן לשווקי המזרח", אמר ד"ר גארי גונג, יו"ר i2i, החברה שהקימה ומנהלת אקו-סיסטם טכנולוגי, התומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטייוואן ומנהלת את תכניות החדשנות הטייוואניות בישראל.

“במטרה להאיץ כניסה של חברות סייבר סקיוריטי בטייוואן אנו מפעילים תכניות עם צוותים בישראל ובטייוואן. אנחנו פותחים את הדלתות עבור החברות הישראליות, מעניקים להם גישה ישירה לכל הגורמים הפועלים באקוסיסטם של טייוואן, קישור ישיר עם שותפי הפצה אסטרטגיים במזרח הרחוק, ויוצרים עבורם שיתופי פעולה אסטרטגיים", אמר רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe, נציג חברת i2i בישראל ומנהל תכניות IP².

לפרטים נוספים על התוכנית  https://www.startupterrace.com/ip2launchpad. 

אולי יעניין אותך גם