רובים חדשים ליחידות משרד הפנים הצרפתי

138 רובים יירכשו עבור המשטרה הלאומית, הג'נדרמריה הלאומית ומנהלת הביטחון של נשיאות הרפובליקה
 

https://www.fnherstal.com/en/news/scar-sc-.300-blk

משרד הפנים הצרפתי מתכנן לרכוש רובים חדשים בעלי תחמושת .300 Blackout בקליבר 7.62x35 מ"מ. האתר הגרמני Soldat & technik מדווח כי המשרד הוציא לאחרונה בקשות למכרזים מתוכם עולה כי הכוונה היא לרכוש 138 רובים בסך הכול, 40 למשטרה הלאומית, 62 לג'נדרמריה הלאומית ו36 רובים למנהלת הביטחון של נשיאות הרפובליקה (DSPR), גוף שהוקם בשנת 2019.

על פי המכרזים, הדרישה היא לרובים עם שני אורכי קנים 5 אינצ'ים ו-7 אינצ'ים בעלי מבנה מודולרי שניתן להמירם לקליבר 5.56x45 מ"מ ללא כל צורך בכלים נוספים. יחד עם הרובים יסופקו גם מחסניות בנות 30 כדורים (6 מחסניות לרובה), משתיקי קול, חגורות נשיאה ומשטחי אחיזה  עם מסילות M-Lok. במסגרת המכרז תסופק גם תחמושת תואמת – כ-300,000 כדורי תחמושת על-קולית (סופרסוניק) ו-660,000 כדורי תחמושת תת-קולית (סבסוניק). התחמושת התת-קולית מיועדת ל-DPRS.

האתר מספר כי צרפת אינה המדינה האירופאית הראשונה לרכוש רובים עם תחמושת .300 Blackout. המשטרה הפדרלית הבלגית רכשה את רובי FN SCAR-SC עם תחמושת זו ומשטרת מדינת ריינלנד-פאלאטין רכשה רובי SIG MCX בגרסאות שונות עם תחמושת זו עבור היחידות המיוחדות ויחידת פיזור ההפגנות שלה. יצרני הנשק הגרמניים הקלר וקוך ו-CG Haenel מייצרים רובים בקליבר זה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית