עוד השנה: נק"ל ישראלי בייצור עצמי בגיאורגיה

שר ההגנה הגיאורגי הודיע כי ייצור רובי ה-M4 במסגרת המיזם המשותף הישראלי-גיאורגי דלתא ייחל בשנת בסוף שנת 2021
 

אילוסטרציה. By Staff Sergeant Charles B. Johnson, United States Army. - http://www4.army.mil/, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=123356

גיאורגיה לקראת ייצור עצמי של רובי סער וכטב"מים. האתר JAMnews.net מדווח כי שר ההגנה הגיאורגי יואנשר בורקולאדזה הודיע כי גיאורגיה מנהלת כעת שיחות עם חברות דרום אפריקניות, פולניות וישראליות (שאת שמן לא ציין) ועם מדינות מארגון נאט"ו בכדי להשיק את תוכנית 2030 במסגרתה יוחל בייצור רובי סער וכטב"מים.

לדברי השר כבר בשנת 2021 ייחתם הסכם לייצור רחפנים כאשר הייצור יחל בשנת 2022. לגבי הנק"ל, השר בורקולדזה הוסיף כי ייצור רובי ה-M4 במסגרת המיזם המשותף הישראלי-גיאורגי דלתא ייחל בשנת בסוף שנת 2021. בתחילת חודש מרץ השנה הודיע משרד ההגנה הגיאורגי כי השר נפגש עם נציג של חברת אלביט מערכות הישראלית ובפגישה דנו בפיתוח התעשייה הביטחונית המקומית על בסיס המיזם המשותף דלתא.

מן המפורסמות הוא שרק שתי חברות ישראליות יכולות לייצר רובי M4 (או דומיו) בכמויות הדרושות לצבא הגיאורגי או לספק את הידע לייצור מקומי שלהם. חברת אמתן מכרמיאל הכחישה את הידיעה ואילו מחברת IWI מקבוצת SK לא התקבלה תגובה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית