דיווח: ארה״ב מפתחת טיל אוויר-אוויר חדש לטווח ארוך

בחיל האוויר האמריקאי מפתחים טיל אוויר-אוויר חדש, ענק, הגדול ביותר, לטווח עצום, מול טילי סין ורוסיה 

דיווח: ארה״ב מפתחת טיל אוויר-אוויר חדש לטווח ארוך

U.S. AIR FORCE An F-35A fires an AIM-120 AMRAAM during a live-fire test over the Gulf of Mexico. Once again, the Air Force is now talking about a longer-range missile. Credit: U.S. AIR FORCE

חיל האוויר האמריקני רומז כי בתכנון נמצא עתה טיל אוויר-אוויר ענק, גדול מכל טיל דומה בעולם, ובעל טווח גדול במיוחד. הטיל יותאם לנשיאה במטוסי הקרב המתקדמים F-15 EX EAGLE 2, להתמודדות עם מערך טילי א/א שבידי חילות האוויר של סין ושל רוסיה. מטוס F-15EX דומה למטוס F-15 AI שמציעה חברת בואינג לחיל האוויר הישראלי ונמצא ברשימות הרכש בעתיד.

פרטים על טיל א״א הענק החדש מתפרסמים ב- AIR FORCE MAGAZINE אך ללא מפרט טכני, אלא רק שמדובר בטיל הגדול בעולם בקטגוריה זו. גדול יותר מ-AMRAAM. בחיל האוויר האמריקני מתכנניים את מטוסי F-15EX כך שיוכלו מלהתחמש בטילים הארוכים בשיטת "נשק מנגד" לשיגור למטרות אוויר וגם קרקע במרחקים גדולים מהמטרות. מטוסים עם חימוש כזה אמורים לפעול מחוץ לאזורים רוויי איומים עויינים. 

THE DRIVE מוסר כי הטיל הענק מתוכנן להתמודד בעיקר עם הטיל א/א PL-15 של חיל האוויר הסיני, שהוא החימוש העיקרי של מטוס הקרב החמקני הסיניJ-20 . מעט ידוע במערב על הטיל הסיני הזה, אלא שהוא מצוייד במנוע חדש ובמכ"ם אלקטרוני להנחייתו, וכך הוא מהווה אתגר רציני לחימוש של חיל האוויר האמריקני. 
 

אולי יעניין אותך גם