דעה | לוקחים את החוק לידיים - עובדי חברת חשמל החליטו שהם לא מספקים חשמל לעזה

נראה כי חלק מעובדי חברת חשמל לקחו את החוק לידיים והחליטו שהם לא מספקים חשמל לעזה - על אף שאין החלטת ממשלה עומדת הדורשת זאת

bigstock

בעקבות השביתה של עובדי סלקום אתמול (ד) במטרה לקדם דו-קיום ערבי-יהודי בישראל, יצאו עובדי חברת חשמל היום (ה) בצעד דומה במטרה לשים את שבויי ונעדרי צה״ל במרכז השיח. ובכל זאת יש הבדל אחד בין המקרים - חברת חשמל היא מונופול על הובלת החשמל בארץ (ומייצרת את חלקו הגדול עדיין) - ולכן אי אפשר להתנתק ממנה. 

יתרה מזאת, חשמל, בשונה מתקשורת סלולרית, הוא מוצר יסוד לחיים מודרניים כמו מים, מזון או רפואה. וכן כזה המאפשר הצלת חיים בבתי חולים ובתים פרטיים, במקרים בהם מכשירי תומכי חיים תלויים בחשמל. 

אין ספק, מדובר בניצול ציני של חלק מעובדי חברת החשמל לטובת פוליטיזציה של שירות בסיסי שנדרש בכל מקום - בישראל או בעזה. כן, על אף הלחימה שעדיין מתנהלת. אם ישראל היא ״אור לגויים״ מבחינה מוסרית, היא אינה יכולה לתפוס את עצמה ככזו, אם היא מכבה את השאלטר לעזה בכוונה תחילה. 

אם ממשלת ישראל רוצה ״להוריד את הכפפות״ לחלוטין, ולמנוע חשמל מעזה, בבקשה. שראש הממשלה יצהיר על זאת באופן גלוי ורישמי. ועד עובדים של מונופול ממשלתי אינו ממשלת ישראל. 

בתגובה להודעת ארגון עובדי חברת החשמל, להלן תגובת הנהלת חברת החשמל: ״חברת החשמל היא חברה ממשלתית, שכפופה להוראות החוק, ומאמינה בכך שחשמל הוא מוצר חיוני מחוץ לסכסוך. חברת החשמל מייחלת להחזרת הבנים הביתה.״
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית