חברת HARMAN: בקרוב, מכוניות מקושרות ידברו זו עם זו

המכוניות המקושרות שיגיעו בקרוב אל כבישי ארצנו, מתוגברות בטכנולוגיית ענן, 5G ו-V2X, יתרמו לא רק לבטיחות הנוסעים והורדת העומסים בכבישים, אלא גם יתרמו לחוויית הנסיעה החדשה  

אילוסטרציה: הרמן

בעתיד הלא רחוק, קישוריות של כלי רכב תאפשר לכל מכונית על הכביש לקבל ולשדר מידע מהסביבה ואל הסביבה, בין אם מדובר במכוניות אחרות, תשתיות כביש, דוגמת מערכות שילוט ורמזורים ורכיבי תשתיות שונים, כך מסבירה הדס טופור כהן, מנהלת קבוצת המוצר ופיתוח עסקי לפתרונות OTA & Cybersecurity,  בחברת HARMAN. ״הנהנים המידיים יהיו הנהגים שיכולו לנסוע בצורה בטוחה יותר, חלקה יותר ותוך התאמה לתנאי הכביש, חבריהם הנהגים האחרים, מזג האוויר וכדומה״.

לדברי טופור כהן, מרצה אורחת בכנס EcoMotion 2021 שנפתח אתמול (ג׳), הרשויות שבכבישיהם ייסעו הרכבים המקושרים, יוכלו מצידן לנהל אופטימלית את רשת הכבישים, לחלק נכון יותר משאבים ועלויות, להגביר שוויוניות בין המשתמשים השונים בכבישים, לווסת תנועה, לדווח על סכנות ותקלות ולייעל את התנועה הצפופה ולהורדת הגודש התחבורתי.

מחקר שערך מרכז אפקה לתשתיות תחבורה ולוגיסטיקה עבור המדען הראשי, העריך כי יישומים מבוסס V2X (ר״ת Vehicle to Everything) מאפשרים ניצול מרבי של היצע התשתיות באמצעות הקטנת המרחק בין הרכבים הנעים והנעת כלי רכב במהירות אופטימלית. להערכת המחקר, התועלות מהטמעת V2X נמצאת בצמצום עמידה בפקקים, חסכון בדלק, הקטנת זיהום האוויר ושיפור הבטיחות בדרכים וכל אלה מסתכמים בכ-9 מיליארד שקל בשנה.

טופור כהן אומרת כי יחידות ״קישוריות״ שיפוזרו בנדיבות לצדי הדרכים ובמיוחד עם התפתחות ה-5G הן מרכיב קריטי בהגעה לעתיד הוורוד הזה. ״ב-HARMAN אנו מסייעים ליצרני רכב לבחון ולשקול כיצד ניתן לספק לנהגים ולנוסעים את חווית המכוניות המקושרות, כך שמכוניות יוכלו להתחבר ולתקשר יותר ויותר לעולם הסובב אותן. אנו מתמקדים במתן יכולות התומכות במגוון גדל והולך של מקרי שימוש שמדגימים בטיחות ויעילות משופרים כדי לענות על הצורך ביצירת מכוניות בטוחות ומקושרות.

״לאחרונה רכשה החברה את Savari, שפורסת פתרונות חיישני V2X וניתוחים מבוססי edge עבור תחומי האוטומוטיב והתשתיות החכמות, כולל קישור מכוניות לתשתיות, מכוניות לסמארטפונים עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים, מכוניות למכוניות ותשתיות למכשירי טלפון ניידים כש-HARMAN בונה את התשתית כשירות ליצרני הרכב״.

טופור כהן מעריכה שמכיוון שהצרכנים ממשיכים להגביר את הציפיות לקישוריות, הם ידרשו חוויות דיגיטליות המתחברות בכל ההיבטים בחייהם – כולל במכוניותיהם. ״ בעוד 10 שנים הרכב יצטרף לרשימת המכשירים הדיגיטליים שלנו, ויאפשר לנו מעבר חלק בין המכשירים השונים, והחוויות הדיגיטליות שהן יספקו״.

HARMAN מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים ברחבי העולם. בשנת 2017 נרכשה על ידי חברת סמסונג אלקטרוניקס תמורת 8 מיליארד דולר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית