דעה | נתראה בסבב הבא 

למרות תרועות הניצחון של צה״ל, חמאס הציג בסבב הנוכחי יכולות מרשימות עבור ארגון טרור שפועל בתא שטח קטן שסגור בשלוש צלעות. אם הסבב הנוכחי ישיג שקט ל1-3 שנים - זו תהיה הצלחה מסחררת

דעה | נתראה בסבב הבא 

לפי עדכון של צה״ל, כמות הרקטות ששוגרה לעבר ישראל נכון לשעה 07:00 (ב): החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-60 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-10 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. המשמעות היא ירידה משמעותית בירי רקטות מצד חמאס. 

לאחר שבוע לחימה, נראה כי הסבב הנוכחי הגיע לסיומו. ישראל מיצתה את בנק המטרות שלה (למרות שבצהל טוענים שיש עוד הרבה). למרות זאת, חלק ניכר מהמטרות שהופצצו ביומיים האחרונים כללו בתים של אישים בחמאס. ככל הנראה מתוך מטרה של צה״ל לפגוע בסמלי סטטוס, יותר מאשר בתשתיות מבצעיות. 

בצה״ל טוענים שפגעו קשה בתשתיות תת קרקע של חמאס וביכולות שיגור הרקטות שלו. כמו גם, חיסלו בכירים במערך הרקטי ופגעו במאגרי רקטות. לכאורה, דבש. עם זאת, הסבבים הקודמים בעזה הוכיחו לציבור הישראלי שבין מילות הגאווה העצמית של דובר צה״ל לבין המציאות יש פער. 

חמאס הציג בסכסוך הזה יכולות לא פחות ממדהימות עבור ארגון טרור שפועל בתא שטח קטן שסגור משלושה כיוונים. לפי צה״ל, הארגון שיגר כ-3100 רקטות במהלך שבעה ימי לחימה. בחישוב גס, מדובר בכ-443 רקטות בממוצע ליום או כ-18 רקטות כל שעה. 

חמאס גם הגדיל את הטווח של הרקטות ל250 ק״מ. כלומר, הארגון יכול לפגוע כמעט בכל מטרה בישראל מגבול לבנון עד אילת - באמצעות שיגור מעזה. חמאס הציג גם כטב״מים תוקפים, רחפני נפץ, צוללות מתאבדות, חוליות נ״ט וזה עוד לפני הכלים ה״רכים״ שלו - הפגנות על הגבול ובלוני תבערה ונפץ. אם צה״ל היה נכנס קרקעית לעזה, סביר שהיינו רואים עוד כמה פיתוחים טכנולוגיים הודות לאיראן וחיזבאללה. 

כאמור, עבור ארגון טרור, מדובר ביכולות לא רעות בכלל. כמה זה יקח לו לשקם את היכולות לאחר הסבב הנוכחי? ובכן, תלוי את מי שואלים. בצה״ל טוענים שהחזירו את הארגון עשרות שנים אחורה. אם זה נכון, תושבי העוטף צריכים להתחיל לדאוג מכך שיבטלו להם את הטבות המס. 

מצד שני, קורא חושב, שיסתכל על ההיסטוריה של הסבבים בעזה, יניח אחרת. על פי ההערכות של ביטחוניסטים לשעבר, מדובר לכל היותר בשקט לתקופה של 1-3 שנים. התקופה שיקח לחמאס להכשיר הון אנושי חדש, למלא מלאים, ולהכין את עצמו לסבב הבא עם צה״ל. 

אולי יעניין אותך גם