פרשנות | חמאס מנסה לאתגר את כיפת ברזל 

חמאס טוען ששיגר 137 רקטות ב-5 דקות לעבר אשקלון ואשדוד. המשטרה דיווחה על לפחות שמונה זירות נפילה. אם הכיפה עומדת ב90 אחוזי יירוט - ככל הנראה לפחות 80 הגיעו לפוליגון 

פרשנות | חמאס מנסה לאתגר את כיפת ברזל 

המטחים האחרונים של רקטות לעבר אשדוד ואשקלון גרמו לשמונה מוקדי נפילות ״בתוך הפוליגון״. כלומר, בתוך שטח המיועד ליירוט של כיפת ברזל. ייתכן כי חמאס הצליח בנסיונות שלו לאתגר את כיפת ברזל. 

״כוחות המשטרה איתרו עד כה 2 זירות בעיר אשדוד ו 6 זירות נוספות בעיר אשקלון. בחלקן ישנם דיווחים ראשוניים על נפגעים. השוטרים סגרו את הזירות, וחבלני המשטרה פועלים במקום.״, אומרת ההודעה הרשמית של המשטרה בעקבות מטחי הירי. 

המשטרה למעשה מאשרת את מה שצה״ל לא אומר - שזירות הפגיעה הן בתוך הפוליגון. אחת המטרות שנפגעו באשקלון הוא בית ספר. באשקלון הייתה פגיעה ישירה בבית קרקע. אלו מצטרפות לפגיעה אתמול (ב) בבית בקיבוץ בניר עם. 

אם חמאס הצליח לאתגר את המערכת באמצעות שיגור הרבה רקטות לפוליגון קטן, המשמעות היא שצריך עוד מערכות לאותו תא שטח. או: שכל מערכת יכולה לטפל בתא שטח קטן יותר. למשל, בתרחיש היפותטי, אם נדרשה עד כה סוללה אחת להגן על אשקלון, כעת תדרשנה שתיים. הבעיה, שאין מספיק סוללות בישראל. 

 

אולי יעניין אותך גם