הפנטגון בחר בכטמ״מ ישראלי עבור הכוחות המיוחדים

חברת XTEND הישראלית תייצר עשרות כטמ״מים קטנים עבור הצי, המרינס והצבא, המיועדים להפעלה בשטח בנוי והמספקים מודעות מצבית ווידיאו תלת מימדי תוך שימוש בבינה מלאכותית

צילום: מתוך אתר חברת XTEND

הפנטגון  חתם על חוזה על החברה הישראלית XTEND  לרכש כמה עשרות כטמ"מים קטנים להפעלה בתוך מבנים ובסביבה עירונית צפופה  על ידי כוחות מיוחדים של הצי, המרינס והצבא האמריקני.

בשת"פ עם משרד הביטחון הזמין הפנטגון את הכטמ"מ SKYLORD XTEND . לא נמסר היקף הרכישה. כטמ"מ זה הוא אחד מכלי טיס בלתי מאויישים קטנים שמפתחת החברה הישראלית, בייניהם הכטמ"מ   SKYLORD GRIFFON המיועד לתקוף רחפנים, והוא הוצג באחרונה בתצוגת כטמ"מים ביומה, אריזונה. כלי זה מבצעי בכוחות מיוחדים של צה״ל, כך על פי ידיעה של DEFENSE NEWS.

חברת אקסטנד מגדירה את הכטמ"מ כמתאים ללחימה מקרוב בשטח בנוי, נגד רחפנים וגם למבצעים בתווך התת-קרקעי ונגד מטעני צד. הכטמ"מ מספק מודעות מצבית, וידיאו תלת-ממדי ושימוש בבינה מלאכותית.

עידו בר און, סמכ"ל חברת אקסטנד, הדגיש כי הכטמ"מ מתאים גם למפעילים חסרי ניסיון קודם, וכי ניתן ללמוד להפעילו תוך שניות. "האתגר הוא להפעיל את הכלי כאשר אין לך GPS ואין תאורה בתוך מבנה". חברת אקסטנד פועלת בשיתוף פעולה עם  משרד הביטחון, עם מפא"ת, ובשנה האחרונה עם משרד ההגנה האמריקני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית