תעשייה אווירית רוצה לחזק את הקשר עם הטכניון

בועז לוי מנכ"ל התעשייה האווירית: "הידוק השותפות עם הטכניון מייצר ערך מוסף לשני הצדדים״. הדברים נאמרו במסגרת ביקור משלחת בכירים מהתעשייה האווירית במוסד האקדמאי

תעשייה אווירית רוצה לחזק את הקשר עם הטכניון

בביקור במעבדות מכון אשר לחקר החלל יחד עם פרופ' יורם רוזן ראש המכון. קרדיט צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

משלחת בכירים מהתעשייה האווירית, בראשות המנכ"ל בועז לוי, יחד עם מ"מ מנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, גיא בר-לב ומנהל מפעל חלל שלומי סודרי ביקרה בטכניון כדי לבחון אופקים חדשים להידוק שיתוף הפעולה בין שני הגופים. הם נפגשו עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, המשנה לנשיא למחקר פרופ' קובי רובינשטיין, ראש מכון אשר לחקר החלל פרופ' יורם רוזן ודיקן הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל פרופ' טל שימא. 

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון אמר כי "הקשר בין התעשייה לאקדמיה חשוב ומפרה לשני הצדדים, והחיבור עם גוף משמעותי וגדול כמו התעשייה האווירית הוא צעד גדול במגמה זו. הממשק בין האקדמיה לתעשייה משתנה במהירות והטכניון משקיע מאמצים רבים בגיבושו בהקשר הישראלי והבין לאומי. אנו פועלים לקידום שיתופי פעולה מחקריים הדוקים באופנים שונים ובהם הפיכת הטכניון למרכז (hub) לתעשיות רבות ומגוונות, לפלטפורמת מפגש בין התעשייה לאקדמיה.

״אנו פועלים במרץ למסחור טכנולוגיות שמקורן בקמפוס והשנה האחרונה הייתה שנת שיא ביצירת חברות סטארטאפ בטכניון. ביטוי נוסף של הידוק הקשרים הוא יצירה של מסלולים ללמידה והכשרה ייעודית עבור אנשים בתעשייה המעוניינים בלמידה לאורך החיים (Lifelong learning)." 

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי אמר כי "כבוגר הטכניון, המלווה פרויקטים ותוכניות מנטורינג שונות בטכניון לאורך השנים, אני שמח על שיתופי הפעולה הקיימים והעתידיים בין התעשייה האווירית לטכניון. עלינו לחזק את שיתוף הפעולה עם הטכניון והפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל, שהיא פקולטה יחידה בתחום בארץ ומובילה ברמה עולמית.

״הידוק השותפות עם הטכניון מייצר ערך מוסף לשני הצדדים, יסייע לנו לשמר ולחזק את המובילות הטכנולוגית שלנו, ומאפשר לבוגרי הטכניון ולסטודנטים להשתלב בעשייה טכנולוגית פורצת דרך, מאתגרת ומובילה עסקית בארץ ובעולם. לשם כך חשוב שנגבש יחד את דמות המהנדס שאנו רואים לנגד עינינו – מהנדס מעורב בעל ראייה מערכתית, יכולות מחקר והבנה עסקית." 

המשלחת ביקרה במעבדות מכון אשר לחקר החלל ובתחנת הקרקע של פרויקט אדליס – סמסון וסיירה במעבדות הפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל.

אולי יעניין אותך גם