בצה״ל מגיבים לאיומי דף: מתגברים כוחות סביב עזה, סוגרים חופים ומגבילים תנועת חקלאים ורכבות

צילום: דובר צה״ל 

בצה״ל לא לוקחים סיכונים. לאור המהומות בירושלים, האיום של מוחמד דף והקרבה למועד הבחירות ברשות הפלסטינית, החליטו בצבא לעבות כוחות ולהגביל גישה של חקלאים לגבול. החשש: צלפים. 

״לאור הערכת המצב הוחלט בצה״ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232״, כותבים בהודעת דובר צה״ל. ״בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים. כמו כן הוחלט על עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע (ככל הנראה בגלל חשש לירי נ״ט).״ 

ההחלטה של צה״ל מגיעה לאחר מספר ימים בהם שוגרו מספר רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ותקיפת טנקים של צה״ל עמדות חמאס. צה״ל, עושה רושם, נמנע ככל הניתן מליבוי הלהבות. זאת, במטרה להשאיר את האלימות מקומית בירושלים ולא להרחיבה לדרום הארץ. 

עם זאת, בצה״ל חוששים כי חמאס, או קבוצות אחרות ברצועה, יחממו את השטח בימים הקרובים לקראת סוף החודש. כמו גם, ישנו חשש כי אם יהיו הרוגים פלסטינים בירושלים, חמאס ירצה ל״השוות״ באמצעות התנקשות באזרח ישראלי בסביבת הרצועה. 

עוד מוסיפים בצה״ל כי לאחר הערכת מצב החליט הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, להשהות את תרגיל המטכ״לי ״מרכבות האש״ ליממה הקרובה, והנחה את צה״ל למקד את כלל המאמצים בהיערכות ומוכנות לתרחישי הסלמה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית