גם את זה יש לנו בישראל: סחר בנשק באמצעות ווטסאפ

אחרי פדופיליה ועסקאות סמים, הגיע תורו של הסחר בנשק בווטסאפ. ״הנאשמים תיארו את כלי הנשק המוצעים למכירה או לקנייה, נקבו במחיר הרלוונטי ולעיתים צרפו תמונה של הנשק״, אומרים במשטרה

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה כתב אישום לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד ארבעה נאשמים בגין (כל נאשם על פי המיוחס לו בכתב האישום) ריבוי עבירות ניסיון לביצוע עיסקה אחרת בנשק, עסקה אחרת בנשק, החזקת תחמושת, סחר סמים והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רעות אבירי, בין ספטמבר 2020 לאפריל 2021, הנאשמים, התכתבו ביניהם ועם אחרים ביישומון ה"וואטסאפ", בנושא מכירה ורכישה של כלי נשק מסוגים שונים. בין היתר, תיעדו הנאשמים את כלי הנשק המוצעים למכירה או לקנייה, נקבו במחיר הרלוונטי ולעיתים צרפו תמונה של הנשק. בנוסף, בביתו של אחד הנאשמים נתפסו סמים מסוג קנאביס ובמכשיר הטלפון שלו נמצאו התכתבויות באשר למחירי הסמים, תמונות של הסמים ותיעוד עסקאות של סחר בסמים.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד אבירי כי: "מדובר במשיבים אשר מיוחס להם ביצוע רצף של עבירות לפיהן ניסו לבצע עסקאות בנשק. מעבר לחומרת העבירות, התדירות והקלות בה הן מתבצעות, מקבלים הדברים נופך חמור עוד יותר נוכח התפשטות עבירות בנשק המתרחשות חדשות לבקרים בחברה הישראלית בתקופה האחרונה.

״עסקינן במשיבים אשר בקלות רבה שמו ידם על כלי נשק מסוגים שונים והציעו אותם למכירה או ביקשו לקנותם בעצמם. כל אלה מגבירים את המסוכנות הנשקפת מהמשיבים. ויודגש – כלי הנשק שהחזיקו, ועשו בהם עסקאות אחרות או ניסו לעשות כן, לא אותרו על ידי המשטרה, ועדיין זמינים לשימוש אלים."

התיק נחקר על ידי ימ"ר מרכז במשטרת ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית