המצב הכלכלי בלבנון מחמיר: ישנה סבירות לבעיות אספקת חשמל במדינה 

המשבר הכלכלי בלבנון מחריף ורצוי שידליק נורות אדומות בישראל. ככל שהמצב הכלכלי מעבר לגבול מחריף, כך גדלה ההסתברות לערעור ביטחוני בשל התפרקות משילות המדינה

By BlingBling10 - http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Grand-Serail.jpg, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3024818

האורות בלבנון עשויים לכבות החודש מכיוון שהמזומנים לייצור חשמל נגמרים, כך אמר הפרלמנט ביום חמישי האחרון. זאת, כאשר המדינה מתמודדת עם משבר כלכלי עמוק. לפי פרסום של רויטרס, פרלמנט לבנון אישר בחודש מרץ הלוואת חירום בסך 200 מיליון דולר למימון ייבוא דלק לייצור חשמל, אך ועדה הבודקת את ההלוואה טרם אישרה אותה.

"אסור לנו לשכוח כי החל מה -15 במאי תחל הכחשה הדרגתית", אמר חבר הפרלמנט Nazih Negm, כך על פי הצהרת ממשלה שפורסמה לאחר שפגש את שרי האוצר והאנרגיה. הלבנונים למדו זה מכבר לחיות עם הפסקות חשמל קבועות שנמשכות לפחות שלוש שעות ביום בבירה והרבה יותר באזורים אחרים, מכיוון שתחנות הכוח של המדינה אינן יכולות לענות על הביקוש. אנשים רבים מסתמכים על גנרטורים פרטיים.

אך המשבר הפיננסי החריף את בעיותיה של המדינה, מכיוון שהממשלה מתקשה למצוא מספיק מטבע זר כדי לשלם עבור דלק ויבוא בסיסי אחר. ההלוואה שאושרה על ידי המחוקקים בחודש מרץ נבדקת על ידי ועדה חוקתית, הבודקת האם היא חוקית. הממשלה התפטרה לאחר פיצוץ עצום בביירות באוגוסט וכעת היא פועלת בתפקיד תפעול המדינה עד לבחירת ממשלה חדשה.

"אנו מקווים שלוועדה החוקתית לא ייקח חודש להגיע להחלטתה מכיוון שהמצב לא יכול לחכות", אמר נגם, על פי הצהרת הממשלה. לבנון בדרך כלל שומרת על דלק מספיק למשך חודשיים לערך, מכיוון שזה יקר מדי להחזיק עתודות אסטרטגיות לזמן ארוך יותר.





 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית