שערורייה בצרפת: טייסי חה״א קשרו אדם לעמוד – והתאמנו בירי מהאוויר

המקרה, שנחשף לאחרונה, אירע לפני כשנתיים בבסיס בדרום האי קורסיקה. הקורבן – שלא נפגע – מספר כי פיו נסתם בסרט דביק וראשו כוסה בשק למשך 20 דקות מבעיתות בהן שמע את האש סביבו

שערורייה בצרפת: טייסי חה״א קשרו אדם לעמוד – והתאמנו בירי מהאוויר

תמונת האירוע בקורסיקה שפרסמה סוכנות הידיעות רויטרס – אותנטיות התמונה אינה מאומתת במאת האחוזים. צילום: via Frederic Berna via REUTERS

שערורייה בחיל האוויר הצרפתי: קבוצת טייסים תעמוד לדין אחרי שהואשמו בכך שקשרו אדם בן 27 לעמוד במטווח ירי, כיסו את פניו, המריאו והתאמנו בירי מקלעים וחימושים מהמטוסים - שפגעו כולם סביב הבחור הקשור לעמוד, מבלי לפגוע בו.

העיתון Ouest France דיווח שהמקרה אירע בשנת 2019 בבסיס של חיל האוויר בדרום האי קורסיקה. עורך דינו של קרבן התעלול סיפר שהטייסים קשרו אותו לעמוד במטווח, סתמו את פיו  בסרט דביק, כיסו את ראשו בשק, ובמשך 20 דקות הוא שמע מטוסים יורקים אש. התקרית אירעה אמנם לפני כשנתיים, אבל לדברי עורך הדין לקוחו סובל מטראומה קשה עד היום הזה, והגיש תביעה נגד חבורת הטייסים.

דובר חיל האוויר הצרפתי מסר לכתבים שנגד הטייסים  "ננקטו אמצעים חמורים", אבל לא פירט מה היה עונשם, והם נענשו רק אחרי שהדבר נודע לרמטכ"ל צבא צרפת. הדובר מסר שחיל האוויר מגנה כל פגיעה מעין זו, גופנית או נפשית.

Ouest France מוסר כי בשנת 1998 עבר חוק נגד מעשי השפלה מסוג זה, אולם עדיין יש תופעות כאלו בצרפת, בעיקר במוסדות כמו בתי ספר, אוניברסיטאות, צבא וכיבוי אש, והיו אף מקרים של קרבנות בנפש כתוצאה מתעלולים כאלו.

סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה תמונה מהאירוע שהגיעה לידיה – אך לא הצליחה לאמת במאת האחוזים את האותנטיות שלה.

אולי יעניין אותך גם