שיחות הגרעין בוינה: נכונות אמריקנית להקל בסנקציות 

ראש משלחת איראן לשיחות וינה עבאס ערקצ'י בראיון בטלוויזיה האוסטרית: "ארה"ב הביעה נכונות לבטל רבות מהסנקציות, אך אין די בכך, ולנו יש דרישות נוספות״

President Joe Biden salutes as he walks along the Colonnade of the White House on Friday, March 12, 2021, en route to the Oval Office. (Official White House Photo by Adam Schultz)

בשיחות וינה על הסכם הגרעין עם איראן בימים האחרונים:  משחקי הצהרות והכחשות, כשהרושם הכללי הוא: וושינגטון מוכנה ללכת לקראת טהרן ולהקל בסנקציות. אם כי גם זה מוכחש. להלן מבחר הצהרות, אמירות והכחשות ממקורות רויטרס, FOREIGN POLICY ו-CNN.

ארה"ב מוכנה להפשיר מיליארד דולר של איראן שהיו עד כה מוקפאים. דובר מחלקת המדינה הכחיש. דיפלומט אירופי המקורב לשיחות וינה: האמריקנים הניחו על השולחן הצעות הכוללות הקלת סנקציות על נפט, גז ובנקאות, ורמזה שתסכים להקלות על סנקציות נוספות הקשורות לנושאי טרור וזכויות האדם.

הנשיא ביידן נשאל אם לדעתו האיראנים רציניים בשיחות וינה. תשובת הנשיא: "כן, הן רציניים, אך איננו יודעים עד כמה הם רציניים ומה הם מוכנים לעשות. ולכן ממשיכים לדבר". דוברת הבית הלבן ג'ן פסקי בתדריך היומי ביום ששי: "הסנקציות נגד איראן יוסרו רק בתנאי שטהרן תמלא אחר הסכם הגרעין מ-2-15. העובדה שהשיחות בווינה נמשכות היא סימן טוב". 

ראש משלחת איראן לשיחות וינה עבאס ערקצ'י בראיון בטלוויזיה האוסטרית: "ארה"ב הביעה נכונות לבטל רבות מהסנקציות, אך אין די בכך, ולנו יש דרישות נוספות. המידע שיש בידינו אומר שהאמריקנים רציניים בנכונותם לשוב להסכם הגרעין, והם הודיעו על נכונותם להסיר את רוב הסנקציות. אך אין די בכך, ולכן השיחות יימשכו עד שיתקבלו כל דרישותינו".

תגובת ראש המשלחת הרוסית השגריר מיכאיל אולינוב לידיעות שנפוצו בווינה כי יתכן שסיבוב השיחות הרביעי הוא האחרון: "נוסח ההסכם החדש כבר מוכן והצדדים  כבר עברו ממילים ריקות לצעדים קדימה". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית