תראו מופתעים: שב״כ חושף כסף אירופאי שמגיע לארגוני טרור פלסטינים בכסות פעילות הומניטארית

הכתובת על הקיר לפחות עשור. ״מוסדות החזית העממית רימו את ארגוני הסיוע באירופה באמצעות שיטות שונות – דיווח על פרויקטים פיקטיביים, העברת מסמכים שקריים, זיוף וניפוח חשבוניות, הטיית מכרזים ועוד״, מסבירים בשב״כ

דוברות שב״כ

הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל נחשף מנגנון למימון ארגון הטרור "החזית העממית" באמצעות ניצול מימון שהועבר על ידי סוכנויות סיוע ועמותות NGO הפועלות באירופה. עוד נחשף כי המימון הועבר למוסדות וארגונים פלסטינים באיו"ש, המשתייכים בפועל לארגון החזית העממית, והפועלים בכסות הומניטארית, כשבמרכזם ארגון בשם "ועדות הבריאות".

בחקירתם בשב"כ של המעורבים התברר כי ארגונים אלה פעלו בשיטוי ורמיה למול מדינות רבות באירופה במטרה לקבל מימון רב בהיקף של מיליוני אירו. עוד העלתה החקירה כי חלק ניכר מהמימון הגיע בפועל לטובת פעילות טרור של החזית העממית. 

השיטה
מוסדות החזית העממית רימו את ארגוני הסיוע באירופה באמצעות שיטות שונות – דיווח על פרויקטים פיקטיביים, העברת מסמכים שקריים, זיוף וניפוח חשבוניות, הטיית מכרזים, זיוף מסמכים וחותמות של בנקים, דיווח על משכורות מנופחות ועוד. המימון הרב שהתקבל הועבר, בין היתר, לתשלומים עבור משפחות "שהידים" של ארגון החז"ע, משכורות לפעילים, גיוס פעילים חדשים לארגון, קידום פעילות טרור והתעצמות, קידום פעילויות של החז"ע בירושלים וכן קידום והפצת המסרים והאידיאולוגיה של הארגון.

במהלך חקירתם בשב"כ הסגירו החשודים חומר רב המלמד על היקף המרמה שביצעו מוסדות החזית העממית בשטח מול מדינות אירופה. המידע הצביע על הסטת סכומים בהיקף גדול שהתקבלו מהמוסדות המדינתיים הרשמיים באירופה לטובת מימון של פעילות טרור צבאית וארגונית של החז"ע באיו"ש. כתבי אישום יוגשו בימים הקרובים לבית המשפט הצבאי ביהודה.

גורם בכיר בשב"כ: "הפעילות הפיננסית הנרחבת שקידם ארגון החזית העממית מצטרפת לשורה ארוכה של פעילויות טרור, אשר סוכלו על ידי שב"כ בשנים האחרונות. ארגון החזית העממית הינו ארגון טרור רצחני אשר בין היתר אחראי לפיגוע המטען בשנת 2019 בו נרצחה רנה שנרב ז"ל בעת שטיילה עם משפחתה במעיין עין בובין. שב"כ ימשיך לפעול ולסכל מבעוד מועד תשתיות טרור ותשתיות פיננסיות של ארגון החז"ע, ארגון אשר פועל בכל העת לערעור היציבות הביטחונית באיו"ש ולקידום פעילות טרור ארגונית וצבאית נגד ישראל."

חשיפת שב״כ אינה צריכה להפתיע איש. מחקר (אחד מיני רבים) של ארגון ngo-monitor חשף את מידת המימון שמדינות באירופה מעבירות לעמותות התומכות, בין היתר, גם בארגוני טרור פלסטינים. ״בשנים 2011-2019, אישר האיחוד האירופי מענקים של לפחות 38 מיליון יורו לארגונים לא ממשלתיים (NGO) שקשורים לקבוצות טרור המסווגות על ידי האיחוד האירופי ככאלו״, נכתב בפרסום מלפני כשנה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית