סוללות ליתיון-יון בתנאי מיקרו-כבידה: מדינת ישראל תנצל את טיסת איתן סטיבה לחלל לטובת מגוון ניסויים מדעיים

בין הניסויים: חברת החשמל יחד עם חברת SROREDOT לבחינת ביצועים של סוללות ליתיון-יון בתנאי מיקרו-כבידה. ניסוי של המערך האונקולוגי במרכז שניידר לרפואת ילדים בנושא איפיון לוקמיה ועוד

סוללות ליתיון-יון בתנאי מיקרו-כבידה: מדינת ישראל תנצל את טיסת איתן סטיבה לחלל לטובת מגוון ניסויים מדעיים

bigstock

קרן רמון ומשרד המדע והטכנולוגיה פרסמו אתמול את סדרות הניסויים המדעיים שנבחרו למשימת 'רקיע', במסגרתה תשוגר בתחילת השנה הבאה חללית ובה האסטרונאוט הישראלי השני, טייס הקרב ואיש העסקים לשעבר איתן סטיבה.

לטיסת החלל נבחר מגוון של ניסויים רב-תחומיים הצפויים להביא לפריצות דרך טכנולוגיות, מדעיות ורפואיות. הניסויים יבוצעו בתחנת החלל הבינלאומית אליה יגיעו שני אסטרונאוטים, אחד מהם איתן סטיבה, בשיגור של חברת SPACE X. הניסויים נבחרו על ידי ועדה מדעית בראשות ענבל קרייס, בכירה בתעשיית החלל הישראלית ומנהלת החדשנות בחטיבת מערכות טילים וחלל בתעשיה האווירית.

מנכ"ל קרן רמון וראש משימת 'רקיע' רן לבנה סיפר כי בפגישה עם בכירי חברת השיגור SPACE X וסוכנות החלל האמריקנית נאס"א התפעלו בני שיחו מהעושר והמגוון של הניסויים שנבחרו לביצוע בתחנת החלל בשנה הבאה.

בין הניסויים: חברת החשמל יחד עם חברת SROREDOT לבחינת ביצועים של סוללות ליתיון-יון בתנאי מיקרו-כבידה. ניסוי של המערך האונקולוגי במרכז שניידר לרפואת ילדים בנושא איפיון לוקמיה בתנאי מיקרו-כבידה והיעדר כימו-תרפיה. עשרה מהניסויים שנבחרו מבוצעים בשת"פ בין מדענים ישראליים למדענים בעולם, כמו למשל ניסוי שתכננו חוקרים בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון בחיפה יחד עם מרכז המחקר של נאס"א לבחינת היכולת לנצל תנאי מיקרו-כבידה בחלל לייצור עדשות באיכות גבוהה.

על כל אלה אמר הטייס שמתכונן להיות אסטרונאוט ולבצע את הניסויים בחלל איתן סטיבה: "המחקר בחלל נועד לפרוץ את גבולות הידע האנושי בניסיון לפתור את הבלתי פתור ולפענח את הנסתר. כל יום אני לומד משהו חדש".