דיווח: חברת האניוול העבירה לסין שרטוטים של מטוסי קרב וטנקים אמריקניים

חברת HONEYWELL העבירה לסין ומדינות זרות נוספות שרטוטים טכניים-הנדסיים של מטוסי קרב וטנקים אמריקניים. נקנסה ב-13 מיליון דולר 

 bigstock

משרד החוץ האמריקני הודיע כי הגיע להסכם עם חברת HONEYWELL לפיו החברה תשלם קנס של 13 מיליון דולר כקנס בעקבות האשמות שהחברה ייצאה לסין ולמדיניות נוספות  שרטוטים טכניים של חלקי מטוסי חמקן F-35 ומטוסים רבים אחרים.

החברה שמרכזה בשרלוט, צפון קרוליינה, הואשמה ב-34 סעיפי אישום בנוגע לשרטוטים טכניים הנדסיים שסיפקה לסין, לטייוואן, לקנדה ולאירלנד, כך נאמר במסמך ההאשמות של המשרד לעניינים מדיניים-צבאיים.

משרד החוץ מסר כי כמה מהעברות המסמכים גרמו נזק לביטחון הלאומי של ארה"ב, בעוד האניוול טוענת שמדובר בשרטוטים מסחריים שאותם ניתן להשיג במקומות רבים בעולם. החומר שנמכר לארצות חוץ כלל חלקים ומערכות של מטוסי  F-35, F-22, F-18, מפציצים אסטרטגיים B-1B, מטוסי תקיפה A-10, מסוקי אפאצ'י LONGBOW, טנקי אברמס M1 ומנועי מטוסים. 

משרד החוץ הודיע כי לא ישלול את רישיונה של החברה כיוון שהודיעה מרצונה פרטים על היצוא על פי חוק הפיקוח עם מכירות נשק. DEFENSE NEWS מוסר כי בין השנים 2011 ו-2015  העבירה החברה 71 מסמכים, שכללו פרטים הנדסיים על תכונות הפלטפורמות. ההסדר עם החברה קובע שהאניוול תשלם 13 מיליון דולר כקנס והתחייבות שמעשים כאלו לא יישנו בעתיד, והעובדים יעברו הכשרות מיוחדות לפיקוח על תהליכי היצוא.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית