אבו דאבי הציגה את מעבדת התאימות האלקטרומגנטית הראשונה של העולם הערבי

המכון לחדשנות טכנולוגית ממשיך לפרוץ את הדרך ויאפשר מחקר נרחב של מוצרים אלקטרומגנטיים רבים, מציוד תקשורת ועד רכבים אוטונומיים וכטב״מים

אבו דאבי הציגה את מעבדת התאימות האלקטרומגנטית הראשונה של העולם הערבי

ד"ר צ'אוקי קסמי, חוקר ראשי, המרכז למחקר של אנרגיה מכוונת, המכון לחדשנות טכנולוגית של אבו דאבי. תמונה: AETOSWire

המכון לחדשנות טכנולוגית של אבו דאבי הודיע היום שהמרכז למחקר של אנרגיה מכוונת הפועל במסגרתו הציג אתר מעבדות תאימות אלקטרומגנטית – הראשון בעולם הערבי. המכון כפוף למועצה למחקר טכנולוגי מתקדם של איחוד האמירויות.

תאימות אלקטרומגנטית מאפשרת למכשירים אלקטרוניים שנמצאים אחד ליד השני לפעול בלי הפרעה הדדית: פעולת המעגלים החשמליים עלולה להיפגע בשל הקרנת או קליטת הפרעה בלתי רצויה. המעבדה תוכננה עבור מוצרים רבים, כגון מכשירי IoT, כטב"מים, רכבים אוטונומיים, ציוד תקשורת, מכשירים רפואיים, ציוד מחשוב ועוד, והיא מבצעת בדיקות ומדידות בצורה אוטומטית לחלוטין.

האתר מאפשר הערכה של טכנולוגיות מול תואמות והפרעה אלקטרומגנטיים על ידי שחזור סיכונים מלאכותיים וטבעיים בתא הספק מתפרץ ובתא אל-הד למחצה. החיבור הישיר בין שני התאים מאפשר מגוון של ניסויים שמעורבים בהם פולסים באורך של ננו שניות, מתח של מאות אלפי וולטים, ומערכות גלי מיקרו של הרבה מיליוני וולטים. עוד באתר: מעבדת נביעת רעש ייחודית, מאפשרת לחקור רעשים מאוד נמוכים שפולטות מערכות אלקטרוניות.

"אנו תומכים במחקר מגוון רחב של תחומים אלקטרומגנטיים עבור ממשלות ועסקים כדי לעזור ליצור ולתחזק מערכות אלקטרוניות מתקדמות״, מסר ד"ר צ'אוקי קסמי, חוקר ראשי במרכז למחקר של אנרגיה מכוונת. ״אנו נרגשים להודיע על פתיחת המעבדות באבו דאבי. תקני תאימות אלקטרומגנטיים רבים הונהגו לאורך השנים, והם מהווים מרכיב משמעותי בתהליך העיצוב״.  

אולי יעניין אותך גם