פוטנציאל בוננזה: אלביט וטקסטרון משתפות פעולה להחליף רק״מ קל לנחתים של ארה״ב

הנחתים רוצים להחליף את הרק״מ LAV-25 משנות השמונים ברכב חדש. מדובר בעסקה עתידית של כ-500 רכבים לחברה הזוכה. אלביט וטקסטרון מציגות יחד אב טיפוס

פוטנציאל בוננזה: אלביט וטקסטרון משתפות פעולה להחליף רק״מ קל לנחתים של ארה״ב

Textron photo

פיקוד המערכות של חיל הנחתים של ארצות הברית (USMC) פועל לקראת השלב הבא של החלפת הרכב המשוריין מדור קודם ברכב סיור מתקדם מודרני תחת השם ARV. אלביט מערכות ארה״ב משתפת פעולה עם טקסטרון לייצר פיתרון לנחתים. אלביט תספק לרכב מערכת מודעות מצבית 360 מעלות מבוססת על הפיתוח של IronVision. 

רכב הסיור המתקדם, או ARV, נועד להחליף את כלי הרכב המשוריין הקל Vehicle-25 שנבנה על ידי General Dynamics Land Systems ונמצא בשימוש מאז שנות השמונים. "כפי שאנו מבינים זאת, הכוונה כאן היא שהנחתים רוצים להחליף את הצי הנוכחי של למעלה מ- 600 רכבי LAV-25 הנמצאים כיום בשירות עם עד 500 רכבי סיור מתקדמים״, אמר דייוויד פיליפס, סגן נשיא בכיר בטקסטרון למערכות יבשה.

חיל הנחתים פרסם בקשה להצעות אב טיפוס לרכב ב -30 במרץ עם תאריך יעד ל -3 במאי, אמר פיליפס. עבור האב-טיפוס, הנחתים מבקשים רכב הכולל מערכת מטוסים בלתי מאוישת קשורה עם שיגור ואחזור אוטומטי, ארכיטקטורת מערכת פתוחה המאפשרת להם לשלב יכולות שונות כולל מערכות ניהול קרב ויכולות תקשורת. הרכב צריך לשקול פחות מ -18.5 טון ולהיות קטן מספיק כדי להעמיס ארבעה כלים על ספינה אמפיבית לצורך כיבוש חוף. 

טקסטרון השקיעה יותר מ-6 מיליון דולר לבניית רכב האב-טיפוס שלה עם שבעה מושבים לתוכנית, אמר פיליפס לעיתונאים. "שלחנו את מערכת האב-טיפוס הזו למרכז בדיקות הרכב הלאומי ואספנו למעלה מ -700 מייל של נתוני ניידות", אמר פיליפס. ״לאב-טיפוס יש ארכיטקטורת מערכת פתוחה שתייעל את האינטגרציה של חיישנים ממשלתיים קיימים.״ אב הטיפוס תוכנן גם כדי לתת לו את היכולת לשוט. 

כאמור, מדובר בשלב זה באב טיפוס להצגת יכולות. טרם ברור מתי הנחתים יבחרו בכלי מסוים לייצור המוני. 

 

אולי יעניין אותך גם