צבא ארה"ב החל בהצבת רכבי טילי נ"ט מונחים מסוג M1253A1

רכב ה-M1253A1 הנו גרסה מתקדמת של רכב נושא הטילים סטרייקר

צבא ארה"ב החל להציב ביחידותיו את רכב הקרב נושא טילי נ"ט מונחים (ATVV-A1) מסוג M1253A1 שהנו גרסה מתקדמת של רכב נושא הטילים סטרייקר. על פי פוסט שפורסם בתחילת השבוע בטוויטר, פלוגה 3 מגדוד הפרשים 61 של קבוצת קרב החי"ר החטיבתית ה-2 מדיביזיית החי"ר ה-4 החלה לקבל לאחרונה רכבים אלו.

האתר Defence-blog.com מספר כי רכב ה-M1253A1 הנו גרסה מתקדמת ומשופרת של רכבי הקרב המשוריינים ממשפחת סטרייקר (Stryker). הרכב מספק יכולת פגיעה מתקדמת בשריון המאפשרת לקבוצת הקרב החטיבתית של רכבי סטרייקר להתרכז בשימוש בנגמ"שי M1126 לצורך פריסת חיילים באופן מהיר ובטוח יחסית. ברכב החדש יש מאתר מטרות מדויק למרחקים ארוכים (pFLT), יכולת ראייה מתוגברת, מצלמת HD צבעונית ומשגר טילי טאו (Tow) משופר.

השיפור שב-M1253A1 מאפשר יכולת לאתר, לזהות ולהשמיד מטרות בטווחים של מעל 4.5 קילומטרים. מטרת רכב זה היא לספק ליכולות הפגיעה בטנקים של החטיבה גם אפשרות לירי טילי נ"ט כבדים בכדי להשמיד רק"מים של האויב בטווחים ארוכים לפני שהאויב יוכל להחזיר אש.
 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות