ארה״ב: חיבור OT לאינטרנט מהווה סכנה לביטחון הלאומי

הסוכנות לביטחון לאומי פרסמה מסמך רשמי המפציר במחלקת ההגנה וארגוני התעשייה הביטחונית האמריקנית לבצע הערכה מחודשת בנושא, ולהקדיש תשומת לב מספרת לסיכוני האבטחה

ארה״ב: חיבור OT לאינטרנט מהווה סכנה לביטחון הלאומי

BIGSTOCK/Copyright: Toppercussion

בעקבות הזינוק במתקפות סייבר, מפצירה הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) בפני מחלקת ההגנה וארגוני התעשייה הביטחונית לבצע הערכה מחודשת בנוגע לחיבור הטכנולוגיות התפעוליות שלהם לרשתות IT ולאינטרנט. ״קיים צורך בשינוי משמעותי באופן בו אנו רואים טכנולוגיות אלו, על מנת למנוע מגורמים זדוניים לבצע פעולות שיגרמו לנזק, ניצול לרעה של IT עלול לשמש באופן גובר והולך כציר לאפקט OT הרסני״, נכתב במסמך רשמי שפרסמה הסוכנות בסוף השבוע.

אתר הטכנולוגיה הממשלתית Nextgov מסביר, כי הטכנולוגיה התפעולית בה משתמש מערך ההגנה האמריקני הקדימה אמנם את האינטרנט, אך במהלך השנים חוברה לטכנולוגיות מידע על מנת למנף את היכולות בתחומי עיבוד נתונים, ניהול מידע, פיקוח על מערכות ועוד. ואולם, ה-NSA מתריעה שבמהלך השנים בהן חלה התקדמות משמעותית בתחום, הגופים השונים לא הקדישו תשומת לב מספקת לסיכוני אבטחת הסייבר.  

״בעוד שמערכות OT דורשות קישוריות חיצוניות רק לעיתים נדירות על מנת לתפקד כראוי, לעיתים קרובות הן מחוברות מטעמי נוחות ללא התחשבות מספקת בסיכון האמיתי ובהשלכות השליליות הפוטנציאליות״, נכתב במסמך. ״יש צורך לשקול ברצינות את הסיכונים, היתרונות והמחיר הפוטנציאלי לפני שמבצעים חיבור כזה, או ממשיכים בו״.

אולי יעניין אותך גם