בשל ההתחממות הגלובלית: דובאי הקימה ״עמק פוד-טק״

איחוד האמירויות מתכוננת למצב בו שינויי האקלים יפגעו בביטחון התזונתי של תושביה. מטרת המיזם החדש היא לשלש את ייצור המזון של האיחוד, באמצעות מחקר חדשני וטכנולוגיות מודרניות

בשל ההתחממות הגלובלית: דובאי הקימה ״עמק פוד-טק״

מבט מלמעלה על חלק מעמק הפוד-טק בדובאי. צילום: Government of Dubai Media Office

שליט דובאי, שייח׳ מוחמד בן ראשיד אל מכתום, חשף בסוף השבוע את השלב הראשון של ״עמק פוד-טק״, שמטרתו לשלש את ייצור המזון של איחוד האמירויות ולהבטיח ביטחון תזונתי לנוכח השפעות שליליות פוטנציאליות בשל שינויי האקלים הגלובליים. כיום, עומד הסחר השנתי במזון של האיחוד על למעלה מ-100 מיליארד דירהם אמירתי (כ-27 מיליארד דולר).  

״עמק הפוד-טק הוא עיר מודרנית ותוססת שתשמש יעד גלובלי עבור חברות סטארט-אפ ומומחי אקוסיסטם המזון. יהיו שם מכוני מחקר ופיתוח, מרכז חדשנות, מרכז ללוגיסטיקת מזון חכמה ואזור לחקלאות ורטיקלית״, כתב השייח׳ בעמוד הטוויטר שלו.

ממשרד המדיה של דובאי נמסר כי ״העיר החדשה תעמוד בחוד החנית של החדשנות בתחום ותמנף שיתופי פעולה להובלת טרנספורמציה אזורית וייצוא ידע על מערכות מזון ברות-קיימא לרחבי העולם״. המטרה היא להאיץ את פיתוח המזון הטרי ולהפחית בזבוז משאבים, באמצעות מחקר יישומי וטכנולוגיות חקלאות מודרניות. למעלה מ-300 זני יבולים יגודלו בעיר החדשה.

האתר Arabian Business מדווח, כי לאחרונה הודיעה המועצה האמירתית לביטחון מזון על הקמתה של מערכת טכנולוגית חדשה שתתמוך בפעולתה, נוכח ההתחממות הגלובלית. ״מערכת ההשפעה על שינויי אקלים״ תנסה ליצור אלגוריתם שינבא שינויים עתידיים הקשורים באקלים. כמו כן, נסיך הכתר של אבו דאבי, שייח׳ מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, אישר חבילת תמריצים בגובה 272 מיליון דולר עבור חברות אג-טק מקומיות ובינלאומיות המושקעות במדינה.