הצבא האמריקני נלחם בדיפ-פייק

מעבדת המחקר הצבאית פיתחה פתרון חדש המבודד על טכניקות זיהוי ביומטריות כדי להתמודד עם האיום ההולך וגובר. החוקרים: ״יכולים לשנות את כללי המשחק ולספק יישומים מרחיקי לכת לצבא העתיד״

הצבא האמריקני נלחם בדיפ-פייק

BIGSTOCK/Copyright: digitalista

חוקרים של הצבא האמריקני יחד עם אוניברסיטת דרום קליפורניה פיתחו שיטה לזיהוי דיפ פייק, טכנולוגיה המהווה איום גובר והולך על החברה ועל הביטחון הלאומי, כך נמסר בהודעה רשמית מטעם מעבדת המחקר הצבאית, הפועלת במסגרת פיקוד פיתוח יכולות הלחימה (DevCom). הפתרון, הקרוי DefakeHop, מבוסס על טכניקות זיהוי פנים ביומטריות, ויוצג לראשונה בכנס בקיץ הקרוב.

״טכנולוגיות דיפ-פייק מונעות בינה מלאכותית מתקדמות במהירות כה רבה, וישנו מחסור בטכניקות אמינות לזיהוין ולהתגוננות מפניהן״, אמר אחד החוקרים, ד״ר סויה יו. ״קיים צורך דחוף בפרדיגמה חלופית שתוכל להבין את המכניזם מאחורי הביצועים המרשימים של הדיפ-פייק ולפתח פתרונות התגוננות אפקטיביים יחד עם תמיכה תיאורטית נרחבת״.

החוקרים פיתחו תיאוריה ומסגרת מתמטית חדשנית לה קראו Successive Subspace Learning, או SSL, המהווה את החידוש המשמעותי בפתרון DefakeHop. ״מדובר במסגרת מתמטית חדשה לחלוטין ושונה מהגישה המסורתית בתחום ארכיטקטורת הרשת העצבית, מונחית על ידי נתונים, שמציעה למעשה כלי חדש לחלוטין לעיבוד תמונה ולהבנת משימות זיהוי ביומטרי״, אמר פרופסור סי.סי. ג׳יי קאו  מאוניברסיטת דרום קליפורניה.

בעתיד, חיילים בשדה הקרב יישאו עמם מכשירים חכמים, קלים אך עוצמתיים במיוחד, שיוכלו לתפעל בעצמם לאחר אימונים פשוטים יחסית – זהו, לכל הפחות, חזונם של החוקרים. ״פתרון הלמידה העמוקה של ימינו רגיש מדי ומוגבל לסביבה ספציפית״, הוסיף יו. ״לפתרון המוצע שלנו יש לא מעט מאפיינים רצויים, בכללם גודל קטן הדורש מורכבות אימונים נמוכה, ויכולת לעבד תמונות ברזולוציה נמוכה. הדבר יכול לשנות את כללי המשחק ולספק יישומים מרחיקי לכת לצבא העתיד״.  

אולי יעניין אותך גם