איחוד האמירויות מצטרפת לאתגר המחשבים הקוונטיים

השיקה את גרסת ההדמיה הראשונה של Qibo, מסגרת רב תכליתית בקוד פתוח לתכנות קוונטי, בשיתוף פעולה עם חוקרים מרחבי העולם

 

איחוד האמירויות מצטרפת לאתגר המחשבים הקוונטיים

פרופ' חוסה איגנסיו לטורה, חוקר הראשי, המרכז למחקר קוונטי במכון לחדשנות טכנולוגית של איחוד האמירויות. צילום: AETOSWire

המכון לחדשנות טכנולוגית (Technology Innovation Institute–TII) באבו דאבי הודיע כי המרכז למחקר קוונטי הפועל במסגרתו פיתח את גרסת ההדמיה הראשונה של Qibo, מסגרת רב תכליתית בקוד פתוח לתכנות מחשבים קוונטיים, בשיתוף פעולה עם חוקרים מרחבי עולם.

Qibo מתוכננת לתמוך באלגוריתמים קוונטיים במערכות מחשבים שונות, כולל תמיכה במאיצי חומרה כמו מעבדים גרפיים ומכשירים קוונטיים מרובים. מה-TII נמסר כי בזכות הרב תכליתיות הזאת קל להשתמש ב-Qibo לתכנות קוונטי, והיא מאיצה את המחקר והיישום.

"העובדה ש-Qibo היא בקוד פתוח תהיה יתרון משמעותי לעולם התכנות, ומהווה תרומה חשובה לקהילת המחקר ולקידום החקר המדעי״, מסר פייסל אל בנני, המזכיר הכללי של המועצה למחקר טכנולוגי מתקדם באיחוד האמירויות, אליה שייך המכון לחדשנות טכנולוגית. ״מחקרי בוחן ביצועים ראשוניים שמראים שהביצועים של Qibo טובים יותר משפות מחשב אחרות הם אינדיקציה ברורה לאיכות העבודה שמתבצעת עכשיו במרכז למחקר קוונטי".

פרופ' חוסה איגנסיו לטורה, החוקר הראשי במרכז למחקר קוונטי, הוסיף כי "אנחנו מחויבים לחדשנות שמתעלה על גבולות. היתרון הקוונטי במחשבים יציע יתרונות בולטים לכלל החברה, כמו במדעי החיים, בינה מלאכותית ופיננסים".

המכון לחדשנות טכנולוגית באבו דאבי מהווה מרכז מחקר ופיתוח גלובלי שמתמקד במחקר שימושי ויכולות טכנולוגיות של העידן החדש, אשר מפעיל שבעה מרכזי מחקר ייעודיים: קוונטום, רובוטיקה אוטונומית, קריפטוגרפיה, חומרים מתקדמים, אבטחה דיגיטלית, אנרגיה מכוונת ומערכות מאובטחות. המכון עובד עם אוניברסיטאות, מכוני מחקר ושותפים מהתעשייה ברחבי העולם.

לגישה לקוד של  Qibo לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם