מטוסי F-15E טסו מבריטניה לירדן עם כמות כפולה של פצצות וחימוש  

טיסת המבחן בתצורת "משאית הפצצות" בוצעה ב-25 באפריל מבסיס האוויר לייקנהית' בבריטניה ישירות לבסיס האוויר אל-דפרה בירדן

Photo by Staff Sgt. Zade Vadnais. 380th Air Expeditionary Wing Public Affairs

ששה מטוסי קרב F-15E של חיל האוויר האמריקני ביצעו גיחה מיוחדת בתצורה של נשיאת מטען כפול של פצצות ותחמושות בטיסה מבריטניה לירדן. F-15E הוא דגם מתקדם של מטוסי הקרב EAGLE, דומה לדגם שמציעה חברת בואינג לחיל האוויר הישראלי להחלפת מטוסי 'בז' מתיישנים.

THR AVIATIONIST מדווח כי לפני חודשיים בוצעו הניסויים הראשונים של טיסות F-15E בתצורה המכונה "משאית פצצות", שבה המטוס נושא כמות גדולה במיוחד של פצצות. בתצורה זו נושא כל מטוס תריסר פצצות JDAM 500 ק"ג רגילות ומונחות לייזר, ארבע פצצות בעלות קוטר מוקטן וסוגי חימוש מנוספים - בסך הכל כמות חימוש כפולה מהסטנדרט המקובל במטוסי קרב אלו. 

טיסת המבחן בתצורת "משאית הפצצות" בוצעה ב-25 באפריל מבסיס האוויר לייקנהית' בבריטניה ישירות לבסיס האוויר אל-דפרה בירדן. הכוונה הוגדרה לבחון נשיאת כמות כפולה של תחמושת בטיסה ארוכה, ונחיתה עם התחמושת "בבסיס מבצעי-קרבי קדמי". קפטן ג'סיקה ניזוונגר, קצינת החימוש שתכננה את הטיסה, הביעה שביעות רצון מהטיסה של ששה המטוסים ואמרה כי "מעתה אנו מוכנים לבצע גיחות מבצעיות קרביות בתצורה זו". 

בתום סדרת טיסות המבחן יסופחו מטוסי F-15E לפיקוד מרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) למגוון משימות, ובעיקר "יכולת הבאות כמויות גדולות במיוחד של חימוש בדרך האוויר לזירות לחימה וליצירת עוצמה אווירית מיוחדת". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית