דיווח: נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן ואנטוני בלינקן נפגשו עם יוסי כהן בוושינגטון   

מהצד האמריקני השתתפו בשיחות סגניתו של בלינקן וונדי שרמן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבן, המומחה לענייני המזה"ת ברט מקגרג והדיפלומט דרק צ'ולט

דיווח: נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן ואנטוני בלינקן נפגשו עם יוסי כהן בוושינגטון   

Secretary of State Antony J. Blinken meets virtually with the Committee to Protect Journalists' Board of Directors, from the U.S. Department of State in Washington, D.C., on April 29, 2021. [State Department photo by Ron Przysucha/ Public Domain]

הנשיא ביידן נפגש בסוף השבוע עם ראש המוסד יוסי כהן, אך האם הנשיא 'נכנס לרגע' להביע תנחומים על מאסון הר מירון או שמא שוחח עם הרמס"ד על איראן? יש דיווחים שונים. 

על פי הדיווח שהנשיא ביידן 'נכנס לרגע' לפגישה בין יוסי כהן לבין היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבן והביע תנחומים על אסון הר מירון. המועצה לביטחון לאומי אישרה את דבר הפגישה הקצרה והדגישה שהפגישה היתה לא מתכוננת.
לעומת זה ברשתות הטלוויזיה בישראל וכן ב-AXIOS ובאל ג'זירה דיווחו שהנשיא שוחח עם יוסי כהן על נושא איראן, והודגש שהבית הלבן לא אישר פגישה ושיחה על נושא כלשהו. 

"שתי שעות הפגישה בין מזכיר המדינה אנתוני בלינקן לבין ראש המוסד יוסי כהן בוושינגטון, בהן השתתפו בכירים משי המדינות, מדגישות את תחושת אי הנוחות של ישראל מהדיונים הבלתי ישירים המתקיימים עתה בין איראן לבין ארה"ב בווינה״, כך דיווחה סוכנות AP מפי פקיד בכיר בוושינגטון על השיחות בסוף השבוע בין כהן לסליבן. ״בפגישות נידונו גם נושאים אחרים, אך ישראל  ניצלה את פגישת יום חמישי (בלינקן-כהן) כדי להביע דאגה עמוקה בנושאי איראן.״ 

מהצד האמריקני השתתפו בשיחות סגניתו של בלינקן וונדי שרמן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבן, המומחה לענייני המזה"ת ברט מקגרג והדיפלומט דרק צ'ולט. לראש המוסד נלווה שגריר ישראל בוושינגטון גלעד ארדן. הפקיד הרשמי הבכיר אמר ל-AP כי מממשלת ישראל מחתה פעמים רבות על כוונתה של ארה"ב לחזור להסכם הגרעין, תוך הבעת חשש מפיתוח נשק גרעיני באיראן.

עוד נמסר כי ממשל ביידן שוקל לבטל חלק מהסנקציות שהוטלו על איראן. יתכן שיהיו אלו סנקציות שיוגדרו ככאלו שאינן קשורות לנושא הגרעיני, אלא כאלו הקשורות לענייני טרור, תכנית הטילים האיראנית והפרות זכויות האדם - כל זה בתנאי שממשל ביידן ישוכנע שסנקציות מסויימות שהוטלו על איראן לא היו מוצדקות. 

אולי יעניין אותך גם